Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Noen som har noen erfaringer med hvor lang tid det har tatt før de har blitt gravide etter å ha sluttet på p-pillen?

Samboeren og jeg ønsker oss barn, men passer ikke helt pga bolig- og jobbforhold enda.. Men, jeg har vært inne på tanken å slutte på pilla snart, for det kan jo ta lang tid før jeg blir gravid også...

Jeg er 26 år og har gått på pilla i 10 år nå..

Ønsker å bli gravid i løpet av 2008..hvis man kan "planlegge".. :-)

Fortsetter under...

Gjest prust

Jeg ble raskt gravid alle tre gangene - 1-2 mnd etter at jeg sluttet på p-pillene. Første gangen hadde jeg brukt p-piller i ca 7 år i strekk.

De fleste blir gravide i løpet av ett år - veldig mnage allerede i løpet av 3-4 mnd.

Lykke til!

Det _kan_ skje ved første eggløsning, selv hadde jeg én menstruasjon mellom p-pilleslutt og positiv gravitest. Så hvis det ikke passer med barn enda, bør du ikke slutte før det passer. Det kan også ta litt tid, men vent i hvert fall til det passer.

Jeg er 25 år, og hadde gått på p-piller i ca. 8 år. Sluttet på pillene for å få orden på hormonene igjen, og håper å bli gravid noen mnd etterpå. Likevel klarte vi ikke å la være å prøve den første måneden, og jaggu satt hun med en gang!

For en mnd siden fikk vi vår perfekte prinsesse:-)

Lykke til!

Annonse

Takk for alle svar som har kommet inn! :-)

Tror kanskje jeg skal foreslå at vi går over til kondom nå..for en periode..så kan jeg slutte på pilla og la kroppen min få normalisere seg litt.. Føler ikke at det er så veldig bra å gå på piller så innmari lenge.. Føler også at de påvirker sexlysten min.. Blir spennende å se hvordan det føles å slutte.. Noen som har noen erfaringer der? Merker dere noe på kroppen? Gått opp eller ned i vekt? Blødninger?

Gjest Angela26

Takk for alle svar som har kommet inn! :-)

Tror kanskje jeg skal foreslå at vi går over til kondom nå..for en periode..så kan jeg slutte på pilla og la kroppen min få normalisere seg litt.. Føler ikke at det er så veldig bra å gå på piller så innmari lenge.. Føler også at de påvirker sexlysten min.. Blir spennende å se hvordan det føles å slutte.. Noen som har noen erfaringer der? Merker dere noe på kroppen? Gått opp eller ned i vekt? Blødninger?

Jeg har vaert heldig og kommet i rutine med en gang etter p-pille slutt. Jeg har de siste 2 àra brukt p-plaster, som har samme effekt som p-piller. Jeg slutta 28 desember i fjor, fikk en blòdning etter noen dager, og sà vanlig mens 28 januar. Det var siste mens, for nà er jeg gravid :-)

Det gikk med andre ord veldig fort!

Har foròvrig ikke merket noe til vektnedgang/oppgang, blòdninger eller noe som helst nàr jeg har sluttet med prevansjon.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...