Gå til innhold

Holde melkeproduksjonen igang

Anbefalte innlegg

Gjest pumpakua

Babyen min sover litt "uregelmessig", på ettermiddagen kan det hende hun sover 4 timer i strekk, men ellers sover hun 2-3 timer på dagtid, og 1-2 timer på nattestid. Problemet er når hun våkner nattestid nå, ofte etter bare 1/2-1 time. Da har jeg ikke rukket å fylt meg opp igjen. er det noen råd så jeg fyller meg raskere opp igjen? Bør jeg f.eks. pumpe meg de gangene hun sover så lenge, og i så fall hvor mye bør jeg tappe meg, og på hver pupp?

Jeg prøver å bytte pupp mellom hver suging, men av og til må jeg bruke opp igjen samme bryst pga det andre brystet er "tomt" - da blir babyen bare illsint og suger og suger og blir enda sintere fordi han ikke får noe ut, men så har jeg melkespreng på det andre da- om jeg er heldig, så da får han suge på det.

Så har vi de gangene jeg ikke får ut noe på noen av puppene.... skikkelgi frustrerende for han nekter å sove før han har fått pupp. Da hjelper det ofte å pumpe seg litt for å få i gang melkeproduksjonen da, men hva tror dere, hvor mange "pump" skal jeg ta, og kun på en pupp?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/303522-holde-melkeproduksjonen-igang/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest prust

Det er veldig viktig at du drikker mye vann og hviler så ofte du kan. Det i seg selv kan øke melkeproduksjonen.

Sannsynligvis vil det du beskriver vare et par dager, og så vil melka stbilisere seg med større mengder - typisk økedager.

Hvis ikke du har spreng når hun sover litt lenge, så er det ikke nødvendig å pumpe.

Husker veldig godt igjen det du forteller - og slik var det gjerne om ettermiddagen og kveldene...

Du kan pumpe litt på de lange strekkene på dagen, f.eks ett bryst. Ta vare på melka til om kvelden, eller når det ikke er nok melk i puppen og gi babyen melka du pumpa ut med kopp. Og som de andre skriver, drikk mye vann. Det forenkler utdrivingsprosessen. Ellers så er det vanlig med økedager, som det også kan være. Da må du bare gi pupp, og gjerne begge hver gang. Du produserer mest melk første timen etter amming!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...