Gjest Axis54 Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Hei! Jeg ble for fire år siden påkjørt bakfra ved et gangfelt. Jeg skulle slippe en fotgjenger over gaten da jeg ble påkjørt. Det som gjorde skaden kanskje større var at jeg satt tett mot rattet og så mot høyre på fotgjengeren, altså ikke med hodet mot nakkestøtten. Bilen som kjørte på meg hadde sannsynligvis ganske høy fart da slepekroken på min bil( Audi A6 01) ble vridd og bøyd oppover. På bilen( Litt eldre mod 97 -98 Ford) som kjørte på ble Skadene så store at den ble kondemnert. Fronten ble flerret i to. I ulykkes øyeblikket merket jeg at det var noe som skjedde med nakke/halsregionen. Politiet som kom til stedet ba meg umiddelbart å dra på legevakten, noe jeg gjorde. Der ble det konstatert at det ikke var brudd. Etter to tre dager fikk jeg ganske mye smerter på fremsiden i muskelaturen, og etterhvert begynte smertene å komme i nakken også. De ble så sterke til slutt at det var ingenting som hjalp. Jeg har vært, både på CT og MR, men de klarer ikke å se noe på det. Av en bekjent fikk jeg høre at de kanskje kunne gjøre noe på NIMI, på Ullevoll, nærmere bestemt en radiofrekvensbehandling. Jeg ba fastlegen om å søke meg dit, men til min store overraskelse ville ikke NAV/Helsenord dekke en slik behandling. Jeg valgte allikevel å dra dit og betalte selv for behandlingen. Der ble det sprøytet inn bedøvelse i nakken. Første bedøvelse hadde ingen virkning, men ved andre forsøk forsvant smerten umiddelbart etter noen få minutter. Skaden lå i fasettledd nr. 2, på begge sider Dermed ble det foretatt en radiofrekvensbehandling på høyresiden av nakken i området, og det hjalp. Året etter ble også venstre siden denervert, også det hjalp. Nå er det gått tre år siden dette ble gjort på høyre siden. Nå har imidlertid smertene begynt å komme tilbake på den siden, og det betyr vel at jeg må på nytt dit. Det som irriterer meg er at jeg må selv betale for behandlingene. For tiden går jeg sykemeldt og venter på svar fra den lokale NAV på en søknad om å få dekket utgiftene. Det heter jo at man skal fortest mulig prøve å komme tilbake på jobb. Nå står det til dem å gjøre noe med det, men da gjelder vel ikke den regelen, for å si det på den måten. Jeg kan nevne at den andre gangen jeg var til behandling på NIMI var det UNN som hadde søkte meg dit. Den behandlingen dekket riktignok de, men nå vil de ikke gjøre det mer på grunn av at det skapes en presedens. UNN bekrefter overfor NAV at behandlingen har hatt en god effekt på meg. Allikevel vil de ikke betale. Forstå den. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/303591-radiofrekvensbehandlingnakkeslengvanskelig-%C3%A5-f/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.