Emigranten Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Jeg fikk satt inn en kobberspiral for 2 dager siden, hvilket var meget smertefullt! Nå går ikke smertene helt bort og jeg bekymrer meg for at det skal være noe galt. Jeg har ingen barn og er livredd for at den skal gjøre skade på livmoren. Fikk antibiotika av legen ifm innsettingen, som jeg har én dag igjen av, så det er ikke infeksjon jeg tenker på først og fremst, men rett og slett at spiralen skal sitte "feil" og gjøre eller allerede ha gjort skade på livmoren. Har noen erfaring med dette? Jeg tar paracet, brufen og buscopan og likevel har jeg vondt. Er dette normalt?? Vet jo at det bare er to dager siden, men bekymrer meg virkelig for at noe skal ha gått galt ved innsettingen. Takknemlig for svar!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/303682-smerter-av-kobberspiral/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamajo Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Jeg har fått satt inn kobberspiral 2 ganger. Første gang gjorde det ikke spesielt vondt å sette den inn, men utover ettermiddagen samme dag som innsettingen og flere dager etterpå hadde jeg smerter. Disse smertene kunne minne om svake rier, men de gikk heldigvis over etter noen få dager. Fikk også satt inn spiral for 3 dager siden. Denne gangen gjorde det ikke det minste vondt. Kjennes ikke ut som om det er noen spiral der, men kjenner jo tråden så den sitter på plass. Så mine erfaringer er veldig forskjellig. Tror sikkert at det går seg til for din del. Hvorfor fikk du foresten antibiotika eller pencilin? Jeg fikk ingen av delene. Fikk heller ingen veiledning om hvordan jeg skulle forholde meg den nærmeste tiden. Hører noen sier at man ikke skal ha sex første uka etter innsetting? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/303682-smerter-av-kobberspiral/#findComment-2462697 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snacky1365380698 Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Har ikke smertene gått bort ila en uke kan du ta kontakt med legen. Hvor mye smerter man har og hvor lenge de varer etter innsetting av spiral varierer, men tommelfingerregelen er en ukes tid. Om en infeksjon e.l har oppstått (er jo det man er redd for ifbm spiral) så vil en uke være liten tid til at noe skade kan ha oppstått - er jo uansett derfor du har fåt antibiotika. Så ta smertestillende og lev som før, og gi det noen dager til :=) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/303682-smerter-av-kobberspiral/#findComment-2464560 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emigranten Skrevet 14. april 2008 Forfatter Del Skrevet 14. april 2008 Jeg har fått satt inn kobberspiral 2 ganger. Første gang gjorde det ikke spesielt vondt å sette den inn, men utover ettermiddagen samme dag som innsettingen og flere dager etterpå hadde jeg smerter. Disse smertene kunne minne om svake rier, men de gikk heldigvis over etter noen få dager. Fikk også satt inn spiral for 3 dager siden. Denne gangen gjorde det ikke det minste vondt. Kjennes ikke ut som om det er noen spiral der, men kjenner jo tråden så den sitter på plass. Så mine erfaringer er veldig forskjellig. Tror sikkert at det går seg til for din del. Hvorfor fikk du foresten antibiotika eller pencilin? Jeg fikk ingen av delene. Fikk heller ingen veiledning om hvordan jeg skulle forholde meg den nærmeste tiden. Hører noen sier at man ikke skal ha sex første uka etter innsetting? Vet ikke hvorfor jeg fikk antibiotika, men har hatt en del irritasjoner i sjeden, så muligens som en forhåndregel pga det. Fikk beskjed om at jeg ikke burde ha samleie de første tre dagene og heller ikke bruke tampong. Nå er det 6 dager siden og jeg har klart meg med bare 2 smertestillende idag. Det går framover, men jeg kjenner den egentlig hele tiden:/ Forhåpentlig går de helt bort!! Har hatt samleie to ganger og det gikk brukbart selv om jeg var noe spent og kjentes ut som jeg hadde konstante kramper. Hadde mer vondt rett etterpå, skikkelig kramper. Men det er kanskje normalt.....? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/303682-smerter-av-kobberspiral/#findComment-2466500 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.