Gå til innhold

Når kan man ha sex etter keisersnitt?

Anbefalte innlegg

Gjest ahajeee

Jeg blør en del ennå, så føler for tiden at det ikke er noe særlig å ha sex nå, men antar blødnignen vil avta snart? Hvor lenge er det vanlig å blø fra skjeden etter keisersnitt?

Og når er det forsvarlig å ha sex igjen, er det noen stillinger en bør unngå?

bør jeg kanskje vente med sex til etter 6 ukers kontrollen hos fastlegen?

Fortsetter under...

Gjest når du har lyst

Blør like lenge om det er vaginal fødsel eller keisersnitt.

Det er forskjellig hvor lenge vi blør, jeg har to keisersnitt bak meg, med nr. en blødde jeg i 9 uker, med nr. 2 blødde jeg i 4 uker.

Sex kan du ha så snart lysten er der :).

Gjest ahajeee

Blør like lenge om det er vaginal fødsel eller keisersnitt.

Det er forskjellig hvor lenge vi blør, jeg har to keisersnitt bak meg, med nr. en blødde jeg i 9 uker, med nr. 2 blødde jeg i 4 uker.

Sex kan du ha så snart lysten er der :).

Men jeg kan ikke risikere å skade livmora - eller arra etter keisersnittet - hvis jeg har sex da? skal f-eks. unngå tunge løft de første 6 ukene...

Gjest når du har lyst

Men jeg kan ikke risikere å skade livmora - eller arra etter keisersnittet - hvis jeg har sex da? skal f-eks. unngå tunge løft de første 6 ukene...

Sex er jo nødvendigvis ikke penitrering :)

For meg er det helt uaktuelt å ha sex (m/penitrerin) når jeg har blødninger, fysj.

Er du usikker så spør du helsesøster, jordmor eller legen.

Gjest ahajeee

Sex er jo nødvendigvis ikke penitrering :)

For meg er det helt uaktuelt å ha sex (m/penitrerin) når jeg har blødninger, fysj.

Er du usikker så spør du helsesøster, jordmor eller legen.

Jeg syns det er så flaut og personlig å spørre om slikt hos andre...

Du kan ha sex akkurat når du selv har lyst.

Så lenge du blør - har renselse - bør dere bruke kondom pga infeksjonsfaren.

Grunnen til at du blør er at det er et stort sår i livmora der morkaka satt fast.

Ved samleie er sjansen stor for at penis presser uønskede bakterier inn, og opp i livmora.

Når det gjelder arret så vil jeg tro det skal ganske heftig sex til for å gjøre noe med det ;)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...