Gjest brannsikker Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Har endelig funnet ut hva som gir den merkelige huden jeg har i håndflatene og under fotsålene (tittelen). Har heldigvis den milde formen, som bare gjør at huden i disse områdene er tykk, en noe mørkere farge enn vanlig, og blir lett tørr. Når huden kommer i kontakt med fuktighet sveller den opp, blir hvit og flasser av, på hendene i "tråder" og under føttene i flak. Problemet er ikke så stort i hendene da de får luft, men det ser vanligvis ikke så pent ut når jeg tar av meg skoene! Gleder meg ikke akkurat til sandal- sesongen starter. Det jeg lurer på, er om noen andre har erfaring med dette og vet om noen produkter som hjelper. Har nettopp kjøpt Locobase LPL- krem, den er fet og god så det ser litt penere ut, og skal visst gjøre huden noe tynnere ved regelmessig bruk. Andre tips? Har hørt at salicylsyre kan ha god effekt, noen som vet om produkter som inneholder dette, og hvorvidt jeg må ha resept? Kjenner ingen andre med dette problemet (utenom et par familiemedlemmer), så det er visst ganske skjeldent. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/303759-ppk-arvelig-palmoplantar-keratoderma/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.