Gå til innhold

Mage-erfaringer? Oxy tarm,kosthold..

Anbefalte innlegg

Gjest LEI av mage problemer.

Sliter sånn med magen min. Kjøpte nettopp oxy tarm ,ble tipset om det her inne. Usikker på effekten av dette enda, noen med erfaringer? Hvilke endringer merket du isåfall?

De siste dagene har jeg hatt konstant behov for å slippe ut luft, og det lukter, mer enn det pleier å gjøre. Hvorfor blir det slik i perioder?Lite søvn?Uregelmessige måltider? Men hvorfor skulle nå det gjøre det som finnes inne i tarmen min mer illeluktende?

Ser og føler meg gravid ut hele tiden. Avføringen veksler mellom lite og ingenting -hard-til løs avføring. Går omtrent alltid med uggen mage til jobb/skole fordi jeg nesten aldri greier å gå på toalettet så tidlig om morgenen, selv om jeg spiser frokost...det behovet får jeg gjerne litt ut på ettermiddagen, ikke alltid like passende, selv om det kan føre til at jeg føler meg litt bedre etterpå. Men luften kommer snart tilbake, og jeg ser jo fortsatt like oppblåst ut, og magen rumler høyt og ofte. Så må jeg på do igjen, gjerne etter måltid. Men det kommer ikke alltid noe særlig ut, selv om trangen er der.. ofte bare luft,luft,luft.

Har undersøkt magen, de finner ikke noe, så jeg er vel i samme situasjon som mange andre. Men det er bare så vanvittig irriterende, upassende, vondt,ekkelt...u name it!

Hadde jeg fått en kur jeg skulle følge, hadde jeg følgt den. Men når jeg ikke helt skjønner sammenhenger med det jeg putter i meg og det som skjer i magen min, er det vanskelig å finne frem til en slik kur selv. Merker at lite søvn og stress gjør magen verre. Men den er aldri normal, husker ikke en eneste dag jeg ikke har måttet ta sosiale hensyn i forhold til magen e.l.

LEI av dette nå.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/303768-mage-erfaringer-oxy-tarmkosthold/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Mulig du har fått disse rådene tidligere men uansett :)

Jeg spiser Kellog's All Bran hver dag, det hjelper på magen min. Kanskje ikke umiddelbart, men etter 1-2 uker. Og så drikker jeg ett glass Biola, noe som gjorde underverker for min mage (det gikk rykter her i bygda en periode, om at jeg var gravid.... Så magen min var oppblåst! For å si det mildt :)

Skjønner hvor lei du kan bli - håper det blir bedre :)

Gjest maagen min!

Hei!

Mulig du har fått disse rådene tidligere men uansett :)

Jeg spiser Kellog's All Bran hver dag, det hjelper på magen min. Kanskje ikke umiddelbart, men etter 1-2 uker. Og så drikker jeg ett glass Biola, noe som gjorde underverker for min mage (det gikk rykter her i bygda en periode, om at jeg var gravid.... Så magen min var oppblåst! For å si det mildt :)

Skjønner hvor lei du kan bli - håper det blir bedre :)

takk skal du ha...spiser all bran jeg også, føler at det funker iblandt-ikke alltid:) biola drikker jeg også ofte,men e rusikker på om jeg egentlig burde holde meg borte fra melk..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...