Gå til innhold

Eksem

Gjest Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker

Fikk utslett over hele kroppen rett før påske,var først hos fastlegen og fikk Locoid 0,1% og cetirizin 10 mg,ble værre dagen etter så jeg var på legevakten både skjærtorsdag og påskeaften og fikk sprøyter.ble litt bedre første gangen men ble værre dagen derpå.Begynte da med Prednisolon og tok 30 mg og trappet ned på ca 10 dager til null.var bra i ca to uker men er begynt å få utslett på leggene og ned til tærene,i starten hadde det jeg det på hele meg og det rare er at jeg er brun over det hele meg uten å ha solt meg,er veldig tørr og flasser av på hele meg.kan forøvrig fortelle at jeg tok MR både med og uten kontrast i høst. Den 19 februar begynte jeg på Metoprolol Sandoz 50mg pga høyt blodtrykk men sluttet med det etter 3 uker pga utslett så jeg stiller spørsmål,det kan ikke være det siden det har blusset opp igjen?Lurer jo veldig på hva dette er for jeg har ikke tro på at dette er blodtrykkmedisinene siden jeg ble bra og nå har det blusset opp igjen på leggene,sist så begynte det på magen,er ganske så fortvilet nå og vet ikke hva jeg skal gjøre,tydelig at fastlegen ikke har peiling men kansje du har det?Da jeg fikk det første gang før påske var det flammet og prikker om en annen,bare for å ha sagt det og jeg brenner i huden.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/303836-eksem/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jon Langeland, hudlege

Hei Du beskriver en generell og utbredt hudlidelse med pigmentering og reaksjon med flassing i hele huden. Slik du fremstiller det , kan man få mistanke om en forsinket legemiddelreaksjon, men det kan også forekomme generelle utbrudd i huden der man ikke vet årsaken. Noen ganger kan det være rødhet og flassing i hele huden med brenning , feber og redusert almentilstand ved noe som kalles "erythrodermi. Det er ingen tvil om at du bør komme deg til hudlege fortest mulig og du kan be om en vurdering som "øyeblikkelig hjelp". Når det skjer så mye med huden og kroppen din som du beskriver, bør du absolutt få hjelp av fastlegen for å komme til et sted der du kan få en diagnose og riktig behandling. Ikke gi deg ! Ønsker deg lykke til ! Mvh Hudlegen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/303836-eksem/#findComment-2466559
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...