Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Lady42

vi er et par på 42 år-ble gravid des 2008 men det endte i en SA.

nå driver vi og prøver og prøver.

prøver å ha sex hver 2-3 dg. jeg kjenner når jeg har EL. men jeg blir så sliten av den prøvinga hele tida.det sliter på søvnen også.

har prøvd beina opp.pute under baken osv men ikke noe hjelper.

litt frustrert om dagen..noen gode råd?

hilsen oppgitt...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/303871-blir-ikke-gravid-igjen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det har jo ikke vært så mange sjansene siden desember (antar du mener 2007)?

Ta litt hensyn til kalenderen og evt. eggløsningstegn, ha sex annenhver dag i den mest aktuelle perioden, spesielt rett før eggløsning. De andre ukene ingen vits i å stresse med prøving hvis dere like gjerne vil ha en pause. Ikke slit ut forholdet med pliktsex.

Beina opp osv. har antakelig svært liten effekt, så dropp det hvis det blir en stressfaktor.

Gjest Lady42

Du er sannsynligvis for gammel. Selv om man har eggløsning, betyr det ikke at egget fugerer som det skal når man er kommet i din alder. Dessverre.

takk for den Kiriel

DEN KOMMENTAREN TRENGTE JEG IKKE !!!!!!

DU TAR JO FRA MEG ALT HÅP.

JEG FOR GAMMEL?ER JO DAMER HER PÅ 45 SOM BLIR GRAVIDE!!!

DU MÅ VEL VÆRE EI UNGJENTE DU DA SOM HAR MANGE ÅR IGJEN Å BLI GRAVID PÅ ETTERSOM DU KAN SI SLIKT TIL ANDRE....

GOD BEDRING

Gjest Lady42

Det har jo ikke vært så mange sjansene siden desember (antar du mener 2007)?

Ta litt hensyn til kalenderen og evt. eggløsningstegn, ha sex annenhver dag i den mest aktuelle perioden, spesielt rett før eggløsning. De andre ukene ingen vits i å stresse med prøving hvis dere like gjerne vil ha en pause. Ikke slit ut forholdet med pliktsex.

Beina opp osv. har antakelig svært liten effekt, så dropp det hvis det blir en stressfaktor.

takk for gode råd laban:O))))

Annonse

Jeg ser meg selv i deg :)

Vet ikke hvor mange ganger jeg lå med beina oppetter veggen :), uten at det hjalp.

Vi tenkte nok alt for mye på det å bli gravide, endte på ventelisten på Riksen for prøverør, men da klarte vi det selv :), vet det er vanskelig, men prøv å ikke tenk for mye på det, kroppene våre er dessverre laget litt dumt akkurat der .....

Fortsatt lykke til !!!!

Gjest Kiriel

takk for den Kiriel

DU MÅ VEL VÆRE EI UNGJENTE DU DA SOM HAR MANGE ÅR IGJEN Å BLI GRAVID PÅ ETTERSOM DU KAN SI SLIKT TIL ANDRE....

GOD BEDRING

Jeg mente ikke å såre deg, men det er da viktig å være realistisk? Fysiologisk sett reduseres mulighetene for å bli gravid merkbart etter fylte 30 år og betydelig etter at kvinnen er blitt 40 år. I tillegg er det mellom 40 og 50% større sjanse for spontanabort etter fylte 40.

Jeg ville oppsøkt lege om jeg var dere. Normalt skal man ha prøvd i ett år før man får utredning for ufrivillig barnløshet, men når man er kommet i din/deres alder, starter utredningen tidligere.

Lykke til!

Gjest be om oppfølging fra gynekolog

Når du er såpass voksen, ville jeg ikke brukt tiden til å prøve kun på egenhånd. Gå til legen og be om å bli fulgt opp paralelt med at dere prøver selv, det er ikke sikkert du har ubegrenset med sykluser igjen å prøve på, selv begynte jeg å hoppe over en og annen eggløsning / mens tidlig i 40-årene. Selv om vi hører om kvinner som enkelt blir gravide langt opp i 40-årene, må man allikevel være realistisk, og utnytte resten av den fruktbare tiden godt.

Hvis dere utredes / følges opp, sjekker de også sædkvalitet, og kan evt inseminere de beste sædcellene i deg ved eggløsning, hvis det er slik at ikke alle "ladningene" hans er av like god kvalitet. Selv om dere ble gravide før jul, er det ikke sikkert at hans sæd er like potent hver gang. Det er for lett å tilskrive alle problemer å bli gravid, med din syklus osv (selv om mennene ikke liker å tenke på det..)

Bena opp osv gjør liten forskjell, bruk gjerne eggløsningstester for å kunne gi legen en helt nøyaktig oversikt over når eggløsningene er, og for å kunne prøve dagene før og under eggløsning.

Mannen din kan godt være helt avholdene mht utløsning (sammen med deg eller på egen hånd) en ukes tid før dere prøver i dagene før og under eggløsning.

takk for den Kiriel

GOD BEDRING

Hun har jo rett da, samme hvor ubehagelig det er for deg å høre det. Kvinners fruktbarhet synker mer for hvert år fra midten av 30-årene.

Gjest Elextra

Hun har jo rett da, samme hvor ubehagelig det er for deg å høre det. Kvinners fruktbarhet synker mer for hvert år fra midten av 30-årene.

Uansett lite følsomt å bruke ord som "for gammel".

Kjenner dessuten til mange som har fått barn etter at de ble 40, og trådstarter bør selvfølgelig forhøre seg om ulike ting man kan prøve før hun gir opp, uten å bli møtt med slike ufølsomme kommentarer.

Gjest Lady42

Jeg mente ikke å såre deg, men det er da viktig å være realistisk? Fysiologisk sett reduseres mulighetene for å bli gravid merkbart etter fylte 30 år og betydelig etter at kvinnen er blitt 40 år. I tillegg er det mellom 40 og 50% større sjanse for spontanabort etter fylte 40.

Jeg ville oppsøkt lege om jeg var dere. Normalt skal man ha prøvd i ett år før man får utredning for ufrivillig barnløshet, men når man er kommet i din/deres alder, starter utredningen tidligere.

Lykke til!

Hei kiriel

ja jeg vet alt det du skrev-vi skulle også til utredning på A-hus da vi plutselig ble gravide av oss selv.

jeg er realistisk og vet jeg er oppi årene .men alikevel er det vondt å bli slått i ansiktet med at man er"for gammel"

vi har prøvd i to år før vi ble gravide des-2007.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...