Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest tralsa

Ja, for det gjorde jo ikke du...

Jeg har alri sagt at noen har et kjærlighetsløst forhold fordi om de har venner av motsatt kjønn. Mitt svar var egentlig til innsenderen. Siden han spørr så vil jeg absolutt si at han ikke skal innlede slike vennskap når han er i et forhold. Dessuten har han små barn også og da har man ikke så mye tid. Mye vikitgere at han bruker sin dyrebare tid til å dyrke kjærligheten til sin kone enn å starte venneskap med andre jenter synes nå jeg.

Fortsetter under...

• Svar 63
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• tzatziki1365380058

5

• Icora Panter

3

• Kikkut

3

• pekkaline

2

Så du synes det helt greit at din mann går ut med en veninne alene på kino fordi de har kjent hverande før dere traff hverandre. Greit at de sitter og har fortrolige samtaler og kanskje at hun gråter over ting hun er lei seg for osv?

Et vennskap er alt untatt sex ikke glem det.

Om snaxy hadde hatt en slik venn fra før vi ble kjent, så ja, det hadde vært helt greit :0)

Gjest tralsa

Men du har altså aldri hatt en venn av motsatt kjønn som du ikke har hatt ønske om å ligge med?

Kanskje du skal tenke over opptil flere ting en gang til? Både hva i all verden bifile skal gjøre og hvorvidt du egentlig mener at man ikke kan være venner med noen av motsatt kjønn uten at det blir sex?

Det trenger slefølgelig ikke bli noe sex. Men en venn er jo en som man bruker tid på, som man snakker åpent med, en som man viser både svakhet og tårer til og en som man deler gleder med osv. Om du synes det er greit at jentevenner av din mann gråter på hans skulder så får det være din sak. For andres så føles slikt feil og det synes jeg du må kunne respektere.

Gjest Valnøtt

Det trenger slefølgelig ikke bli noe sex. Men en venn er jo en som man bruker tid på, som man snakker åpent med, en som man viser både svakhet og tårer til og en som man deler gleder med osv. Om du synes det er greit at jentevenner av din mann gråter på hans skulder så får det være din sak. For andres så føles slikt feil og det synes jeg du må kunne respektere.

Klart det er greit at kjæresten min har jentevenner :-)

Men de gråter ikke så fælt da. Vi har stort sett venner som er blide vi. Jeg gråter ikke til mine mannlige venner jeg heller. Men det hender jeg tar en øl og ler av ting sammen med dem. Eller at jeg prater med dem i timesvis på telefonen uten å engang tenke på at det skulle være rart.

Jeg tror faktisk at mange av mine venner har enklere forhold til sine partnere fordi de har en venninne som de forstår - og dermed lærer litt om hvordan kvinner fungerer. Og jeg lærer en del om menn andre veien som er meg til glede i forholdet mitt.

Gjest tralsa

Klart det er greit at kjæresten min har jentevenner :-)

Men de gråter ikke så fælt da. Vi har stort sett venner som er blide vi. Jeg gråter ikke til mine mannlige venner jeg heller. Men det hender jeg tar en øl og ler av ting sammen med dem. Eller at jeg prater med dem i timesvis på telefonen uten å engang tenke på at det skulle være rart.

Jeg tror faktisk at mange av mine venner har enklere forhold til sine partnere fordi de har en venninne som de forstår - og dermed lærer litt om hvordan kvinner fungerer. Og jeg lærer en del om menn andre veien som er meg til glede i forholdet mitt.

Å gråte kan være like naturlig som å le og med venner så deler man jo slike føleser. Om en tar lett til tårene eller gråter mye i en livskrise eller sorg så kan en jo være en blid person likevel.

Annonse

Gjest Lillerahama

Det er det dummeste jeg har hørt....Man dropper da ikke venner selv om man får kjærest!

Jooo det er sånn,fordi de jente vennen min samboer har hatt har bare vært sånne fjols som skal snakke sex å utnytte ham til hjelp av ting,derfor ble det kroken på døra her av jentevenner. Gutter å jenter kan ikke være venner,de skal kun ligge sammen virker det som.

Jooo det er sånn,fordi de jente vennen min samboer har hatt har bare vært sånne fjols som skal snakke sex å utnytte ham til hjelp av ting,derfor ble det kroken på døra her av jentevenner. Gutter å jenter kan ikke være venner,de skal kun ligge sammen virker det som.

Hørtes ikke ut som gode venner da...Slike venner ville je ikke hatt, uansett kjønn..

Gjest Valnøtt

Å gråte kan være like naturlig som å le og med venner så deler man jo slike føleser. Om en tar lett til tårene eller gråter mye i en livskrise eller sorg så kan en jo være en blid person likevel.

Du skrev:

Om du synes det er greit at jentevenner av din mann gråter på hans skulder så får det være din sak.

Til dette svarte jeg at mine og min kjærestes venner ikke har som hovedinnhold i en relasjon at vi sitter og griner. Det var det hele. Har jeg en venn som er i sorg så er det en del av et vennskap å støtte vennen sin gjennom dette også. Men som regel er det ikke det at vi sitter og gråter som er aktiviteten vi bedriver med vennene våre :-)

Gjest Valnøtt

Du skrev:

Om du synes det er greit at jentevenner av din mann gråter på hans skulder så får det være din sak. For andres så føles slikt feil og det synes jeg du må kunne respektere.

Det er du som sier at menn og kvinner ikke kan være venner overhodet og at alle som respekterer partneren sin lar være å ha venner av det kjønnet de tiltrekkes av - ikke jeg.

JEG sier at det er forskjell på folk, og at for min del er det ikke sånn at jeg ligger med vennene mine. Dette synes jeg da at DU må kunne respektere.

tzatziki1365380058

Jeg har alri sagt at noen har et kjærlighetsløst forhold fordi om de har venner av motsatt kjønn. Mitt svar var egentlig til innsenderen. Siden han spørr så vil jeg absolutt si at han ikke skal innlede slike vennskap når han er i et forhold. Dessuten har han små barn også og da har man ikke så mye tid. Mye vikitgere at han bruker sin dyrebare tid til å dyrke kjærligheten til sin kone enn å starte venneskap med andre jenter synes nå jeg.

Jeg ville synes det var mer problematisk med en ny, veldig god venn av motsatt kjønn enn en gammel venn. Det gjelder for både meg og han.

Så litt enige er vi kanskje, tross alt.

Gjest fraskilt

Jeg er også 40+ og var gift i åresvis. Har vært skilt nå i en del år. Jeg hadde venner i ungdomstida som jeg gjorde mye sammen med. Jeg har ikke bodd samme sted som dem, men møter noen av dem en sjelden gang og vi er fremdeles gode venner. Jeg hadde ikke venner som var bare venner av meg så lenge jeg var gift. Den gangen jeg hadde familie så var venner også venner av familien. Tenkte aldri over det.

Etter at jeg ble skilt har jeg fått en del nye venner, men forholdet til menn er annerledes. Jeg har en god venn som jeg har reist mye sammen med, og jeg ble oppover ørene forelsket i han. Det har aldri blitt noe mellom oss.

Den spenningen som er imellom menn og kvinner vil jeg ikke være foruten, men når en mann foreslår at vi skal ta en kopp kaffe sammen eller gå på kino så antar jeg at det ligger noe bak. Hvis det er gifte menn sier jeg som regel nei. Jeg er ikke interessert i å være nær venninne med en gift mann, selvom jeg må innrømme at for en del år siden så møtte jeg en gift mann som var lei i ekteskapet og var på vei utav det. Vi flørtet en del, men vi var aldri forelsket. Han fant tilbake til sin kone og de har fått et barn nå. Vi ble nære venner, og har innimellom telefonsamtaler i timesvis. Hans kone vet ikke noe om dette, og skal aldri få vite det. Det er helt annet med venninnene mine som jeg skravler slik med, mennene kan gjerne vite det.

Du skrev:

Om du synes det er greit at jentevenner av din mann gråter på hans skulder så får det være din sak.

Til dette svarte jeg at mine og min kjærestes venner ikke har som hovedinnhold i en relasjon at vi sitter og griner. Det var det hele. Har jeg en venn som er i sorg så er det en del av et vennskap å støtte vennen sin gjennom dette også. Men som regel er det ikke det at vi sitter og gråter som er aktiviteten vi bedriver med vennene våre :-)

Ser for meg meldingene man sendte til hverandre, i så fall: "Hei, skal vi møtes og gråte litt?"

Annonse

Mange syns det er tøft å ha venner av motsatt kjønn når de er ungdommer. Når de var barn skulle jo ikke gutter ha jentelus osv. Når de blir større er det kuult, da har de liksom kommet over jentelusstadiet. Men når en blir voksen og er gått inn i forhold blir det for dumt å skullle være kuul slik. Det er ikke helt naturlig å bare skulle være venner uten noe mere når man er godt voksen så sant den ene ikke er homo. Det kan også fort bli usikkerhet hos en eller annen om den andre skal f.eks på kino med en slik venn. Jeg synes derfor det kan være veldig respektløst og egoistisk å ha slike vennskap etter man er i forhold. Ekkelt kan det også være å si at man ikke stoler på den andre. Dessuten er tiden ofte knapp for de fleste. Å prioritere tid da med en slik venn ville nesten blitt kvalmt i mine øyne da. Alle med små barn kan da forstå det. Det var nå mitt synspunkt i saken så får jo du ha ditt.

Nå har jeg lest alle svarene dine. Du verden hvor irritert jeg har blitt på mange av dem. Men, hva som er rett for deg og din man, kan ingen andre vurdere. Det er det bare dere selv som vet, men synes du dømte en del andre med en del av svarene dine.

Jeg har en del mannlige venner. De er gode venner. Har dem ikke fordi det er kult, men fordi de er de gode personene som de tross alt er.

Da han ene ble sammen med ei jente, fortalte han med en gang at han hadde ei god venninne som han hadde mye kontakt med.

Kom på besøk til en annen. Da han avtalte med samboeren når han skulle hente henne, fortalte han i samme slengen at han hadde en overraskelse til henne... og overraskelsen var meg. Jeg er nå like god venninne med henne.

En annen kamerat har jeg reist mye på tur sammen med. Jeg er hans samboer evig takknemlig. Vi har hatt noen flotte turer sammen, bare han og meg. Vi har delt dobbeltseng mange ganger, men den eneste fysiske kontakten vi har hatt, har vært når vi treffes og reiser hver vår vei igjen. Jeg har til og med sittet hjemme hos dem og planlagt neste tur sammen med ham, mens samboeren har laget middag.

Men.... en viktig sak, er at jeg har aldri hatt andre følelser for disse mennene. Og hadde jeg merket sjalusi fra partneren deres side, hadde jeg trukket meg bort, for jeg ønsker ikke være en kilde til konflikt.

Nå som jeg selv er i forhold, er det ikke sikkert jeg ville delt dobbeltseng med den kameraten, men vi har vært på tur sammen etterpå også. Men her har også min partner blitt introdusert for min kamerat. Vi har alle tre også delt lita hytte på tur. Eller så har vi funnet på ting sammen, alle fire.

Hadde min partner sagt at han ikke likte mitt vennskap til kameratene mine, hadde jeg måtte ta et valg. Mest sannsynlig ville jeg prøvd å beholde vennskapet, men hadde kuttet ut turene alene sammen med kameratene. Gjort ting sammen med både dem og partnere.

Gjest motorolga

Om snaxy hadde hatt en slik venn fra før vi ble kjent, så ja, det hadde vært helt greit :0)

Hvorfor har det noe å si om de var venner før eller etter dere ble sammen? Hva skulle det ha å si? Hvis det er ok at han har jentevenner kan han da vel også få nye? Skjønte ikke den jeg. Gamle jentevenner er da kansskje også ekser eller tidligere sexpartnere i tillegg (selv om du kanskje ikke vet det).

Hvorfor har det noe å si om de var venner før eller etter dere ble sammen? Hva skulle det ha å si? Hvis det er ok at han har jentevenner kan han da vel også få nye? Skjønte ikke den jeg. Gamle jentevenner er da kansskje også ekser eller tidligere sexpartnere i tillegg (selv om du kanskje ikke vet det).

Vet ikke, men jeg tror nok jeg hadde synes det var rart om han fant seg ei nye bestevenninne...

Gjest tralsa

Du skrev:

Nå var det heller ikke i hovedrelasjon jeg mente, såpass trodde jeg du forsto. Men sånn en gang i blant så synes du det er greit at din manns veninne gråter og får trøst hos ham altså når de to er sammen?

Om du syns det er greit så er jo det bra. Det jeg mener du skal respektere er at alle ikke synes sånnt føles greit.

Gjest Valnøtt

Nå var det heller ikke i hovedrelasjon jeg mente, såpass trodde jeg du forsto. Men sånn en gang i blant så synes du det er greit at din manns veninne gråter og får trøst hos ham altså når de to er sammen?

Om du syns det er greit så er jo det bra. Det jeg mener du skal respektere er at alle ikke synes sånnt føles greit.

Det er selvsagt ikke noe problem. Kan aldri tenke med at kjæresten min ville sluppet noen som helst inn på skulderen sin, men at folk har følelser er helt i orden for meg. Og at ikke _alle_ synes det er greit skjønner jeg. Men nå var spørsmålet om menn og kvinner _kan_ være venner, ikke om _alle_ vennskap mellom menn og kvinner er frie for seksuelle undertoner.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...