Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei Jordmor,

Jeg er gravid i uke 31, og har de siste 3 dagene vært plaget av en EKSTREM kløe som er overalt på hele kroppen. Dvs. fra hodet, over hele kroppen, ned til tærne!!!

Det er ikke noe spesielt hudparti som klør mer, og ikke noe spesielt utslett, bare en generell kløfølelse under huden på hele kroppen!

Dette kom veldig plutselig.

Hva kan dette være? jeg har ikke sovet godt de 2 siste nettene, fordi jeg er så plaget/ opptatt med å klø!

Kan noen hjelpe meg med å gi et svar på dette, så hadde jeg vært kjempeglad!

På forhånd tusen takk!

Hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/30390-ekstrem-kl%C3%B8e/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Det hörs ut som du har fått något som man ofta säger är "svangerskapsklöe". Den vanligaste orsaken till att detta uppstår hos en del kvinnor, är att det har skjett en lätt leverbelastning/svikt som är orsakad av graviditets hormonerna. Detta är som regel ofarligt men det är vanligt att att kontrollera levervärdena med blodprov. Du bör alltså kontakta din jordmor/doktor, för att ta upp detta. Det kan bli aktuellt för dig att få klåd/klöe stillande medicin, att ta innan du skall sova. Lycka till vidare!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/30390-ekstrem-kl%C3%B8e/#findComment-121198
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...