Gå til innhold

forebygging av herpesinfeksjon

Anbefalte innlegg

Gjest småfrustert

Jeg har hatt genital herpes i 17 år. Moderate plager, men ingen store utbrudd, bare små, de siste årene. Nå er jeg på vei inn i et nytt forhold og merker at muligheten for smitte bekymrer meg sterkt. (For ordens skyld, jeg har informert min nye partner om diagnosen). Jeg vet at man kun smitter i forbindelse med utbrudd, men muligheten for at et utbrudd er i emminga bekymrer meg sterkt, og hemmer meg i å etablere et godt seksualliv med min nye partner. Mitt spm er derfor; er det mulig å (i en "innledende" fase, til bekyringen har roet seg noe hos meg) ta herpesmedisin forebygende/profylaktisk? Jeg har Aciclovir tabletter 200 g (til begandling v evt sterke utbrudd). Kan disse tas forebyggende? I så fall med samme dosering som ved utbrudd (hver 4. time på dagtid)? Hvor lang tid tar det fra behandling er påbegynt til jeg vil være smittefri og henger effekten igjen i kroppen noe tid etter avsluttet kur? Mange spørsmål her, og jeg er jo veldig klar over at profylakse ikke vil være noen varig løsning. Jeg trenger rett og slett bare litt starthjelp til å komme over bekymringene i startfasen av forholdet. På forhånd takk for hjelpa!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/303905-forebygging-av-herpesinfeksjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...