Gjest leserdamen Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Har fjernet galleblæren i -95. Har påvist steiner i gallegangene. Har hatt smerter.."stramt belte-liknende siden 23 januar,men . først nå skal jeg til kirurg.poliklinikk her.Legene er uenige om grunnene,dette gjør meg urolig.Bor alene,uten familie,har ikke bil og de fleste smerteriene har jeg hatt i fra 3-8 timer,alene og stønnende.Var aldri gul i øynene,eller kastet opp uten provosert av meg selv.Får så mye voltaren,100 mg som jeg vil,og spiser mariatistel som jeg leste om i en urtebok.Har mer eller mindre vært min egen lege gjennom alle smertene. Hadde urinveisinfeksjon,kuren er over.Bra hvis jeg ikke spiser fett.Bryr legene seg ikke om eldres sykdommer? Jeg er 68 år.Vært 4 ganger på legevakten som sendte meg hjem fordi jeg etter en stund * ikke var akutt*.Er dette forsvarlig ?Er redd for følgene..kreft,farlige betennelser etc. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/303941-gallestein-i-gallegangene/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Satish Arora, allmennlege Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Jeg forstår din frustrasjon men tror ikke at det er så lurt at "du er din egen lege" i dette tilfellet! Du skriver at du har fått påvist steiner i gallegangen og det er jo fullt mulig at dine smerter har sammenheng med dette og dette kan ofte bekreftes/avkreftes via blodprøver, ultralyd eller event spesielle røntgenbilder med kontrast. Jeg tror det beste i dette tilfellet er at du blir vurdert nøye av en gastrokirurg som du allerede er blitt henvist til. Du skriver at du har vært 4 ganger på legevakten som "sendte deg hjem fordi det ikke var akutt". Pasienter blir ofte sendt hjem fra legevakten dersom de ikke vurderes som "akutt nok" men dette betyr IKKE at du trenger eller har rett til nødvendig helsehjelp! Leger bryr seg absolutt om eldres sykdommer (du lurer på dette i ditt innlegg) men det er ofte fastlegen som må ta ansvar for at du kommer til riktig instans for nærmere vurdering i slike situasjoner. I dette tilfellet er riktig instans en gastrokirurg som kan eventuelt ordne med tilleggsundersøkelser for å gi deg et definitivt svar på dine magesmerter. Håper at dette hjelper og lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/303941-gallestein-i-gallegangene/#findComment-2465613 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.