Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har vært sammen med en dame i ca 3 år og gift i ca 1 år. Forholdet ar gått fra dårlig til verre det siste halve året. Vi har prøvd terapi, men er nå oppgitt av terapeutene etter ca 10 timer med krangel og skittkasting.

Jeg er i ferd med å gi opp nå. Vi deler ikke seng lengre, sex og nærhet er totalt fraværende, det samme er den gode dialogen. Jeg forsøker å holde en positiv tone, men blir møtt med avvising og kritikk. Slik jeg ser det, driter hun regelrett i hva som skjer med meg.

Har bestemt meg for å ta en siste prat med henne. Hva bør jeg si?

Skal jeg gi henne et ultimatum eller? Føler at jeg aldri når inn til henne. Alt fokuset er rette mot henne og sine følelser. Det eneste jeg er god nok til er å betale regninger (føler jeg..)

Mitt liv har de siste mnd vært et helvete, er redd for at jeg synker ned i en depresjon av dette. Vi har ingen unger og er i midten av 30 årene.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/303976-g%C3%A5-eller-bli-v%C3%A6rende/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siden dere ikke har barn og heller ingen kommunikasjon, nærhet, sex eller vennskap så ser jeg ingen grunn til å kaste bort mer tid sammen. Rett og slett.

Takk for rådet. All fornuft tilsier at dette er det mest fornuftige å gjøre, men alt er lettere sagt en gjort.

Takk for rådet. All fornuft tilsier at dette er det mest fornuftige å gjøre, men alt er lettere sagt en gjort.

Jeg skjønner at det ikke er lett, men tro meg - det blir enda vanskeligere om dere får barn! Så bruk vettet og gjør noe med det før dere får unger - for det gjør ikke saken noe bedre, temmelig sikkert.

Ta et ark og lag to kolonner på det, merk den ene Posiitive sider og den andre Negative sider og skriv så ned alt hun og forholdet med henne gir deg. Om den ene siden blir mye lengre enn den andre skulle det være en god pekepinn.

Om du virkelig ikke er klar til å gå ennå... Skriv et brev. Det er tydelig at dere ikke klarer å kommunisere ved samtaler, så kanskje du kan skrive ned hvordan du føler det.

Ikke anklagende, ingen skittkasting. Åpne deg for henne. Fortell hvordan du føler du ikke når inn til henne lenger. Snakk om hvorfor du forelsket deg i henne, hvorfor du synes hun er verdt det. Skriv om bryllupet, om håp og skuffelser dere har hatt. Og kom med konstruktive løsninger. På slutten av brevet kan du invitere henne med på et stevnemøte eller en helgetur. Og se hvordan responsen blir.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...