Gå til innhold

Fjerne bandasje etter keisersnitt?

Anbefalte innlegg

Gjest nyopererth

Jeg tok nylig keisersnitt og fikk en såkalt dusjbandasje på da de tok stinga før jeg dro hjem, pluss hun stripset. Fikk råd om å ha den på så lenge som mulig, helst seks uker. Men nå føler jeg at kantene på plastgreiene uten på har begynt å løsne og er redd det løsner helt. Bør jeg kjøpe ekstra plastdekke - hva heter det, finnes det på apotek? Og ha uten på så det holder? Og når jeg fjerner bandasjen, bør jeg da rense med noe?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/303995-fjerne-bandasje-etter-keisersnitt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest keserinnemamma til to

Mitt første snitt sydde de med tråd som legen måtte ta stingene på, jeg lå på sykehuset i fire dager, så jeg var bort på legesenteret 9 dager etter keisersnittet å fikk tatt stingene, jeg hadde dekt til såret frem til stingene var tatt, dette var pga at jeg er en stor pyse selv, tåler ikke synet av et sydd sår :).

Mitt andre snitt sydde de med "selvoppløsende" tråd, og jeg hadde ikke noe bandasje eller lignende over såret etter at jeg kom hjem fra sykehuset, lå også denne gangen 4 dager på sykehuset.

Gjest nyopererth

Jeg hadde ikke på bandasje etter at jeg kom hjem fra sykehuset noen av gangene. På sykehuset skifta de bandasjen hver gang jeg hadde dusja. Men jeg var sydd med sånn selvoppløselig tråd. Ta en telefon og spør Helsesøster, kanskje? ;)

Jeg ble "sydd" med nagler

skorpion1975

Du kan kjøpe bandasje på apoteket ja. Kan være greit å ha noe over til såret er grodd ordentlig.

Spør på apoteket. Du vil vel gjerne dusje i løpet av disse ukene. Selv om det kanskje ikke tar så lang tid som de sa.

"Naglene" fjerner de på legekontor også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...