Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er 31 år og en aktiv mann. For ca 4 uker siden oppdaget jeg en liten kul på venstre side, nedre del av halsen. Denne er på størrelsen av en liten ert og bevegelig. Den er ikke øm. For ca 3 uker siden fikk jeg plutselig høy feber (ca 40), noe jeg hadde i ca 4 dager. Jeg hadde også litt vondt i halsen, noe jeg hadde hatt i tre uker før feberen kom. Jeg er i dag "frisk", dvs ingen feber og ingen halsvonde. I går ble jeg plutselig ganske så kvalm. Dette har vedvart det siste døgnet. Er selvsagt redd for at dette kan være kreft. Har du noen gode råd? Mvh B.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/304054-kul-p%C3%A5-halsen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Satish Arora, allmennlege

Hevelse av lymfekjertler er svært vanlig i forbindelse med en episode med feber og halssmerte som du har opplevd. Slike lymfekjertler vil gradvis bli mindre og forsvinne i løpet av et par dager eller uker. Dette vil være den mest sannsynlige årsaken til din kul på halsen (du nevner ikke noen andre hevelser på andre deler av kroppen) og sannsynligheten for at dette skyldes kreft er veldig liten. Dersom du fortsatt kjenner hevelsen etter en periode på 1-2 uker så synes jeg at du skal bli undersøkt av din lege for sikkerhetsskyld men jeg vil gjenta: ikke vær redd for at dette er noe alvorlig!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/304054-kul-p%C3%A5-halsen/#findComment-2467268
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...