Gjest Gyngende Grunn Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Jeg er plaget med en spesiell form for svimmelhet, og har spesifikke symptomer som jeg lurer på om du kjenner, eller kan sette inn i en del av en forklaring på problemet. Svimmelheten er av nautisk art. Jeg er ganske bra når jeg slapper av og ligger i ro, og å snu på hodet utløser ingen svimmelbyer. Et eksempel er: Om jeg står rett opp og ned, og bøyer knærne med overkroppen "lent" bakover (som i limbo), slik man gjør i gymnastikkøvelser (da 90 grader osv) begynner det å gynge etter bare 10 sekunder. Det samme skjer om jeg ligger helt i ro på rygg, og løfter overkroppen opp 10cm så jeg strammer magemusklene. Det virker som om å holde stramme muskler, utløser gyngingen. Det gynger opp og ned (ikke synlig, bare en følelse) intenst, som om hele huset rister for å få meg ut av balanse. Mye som et jordskjelv. Reiser jeg meg, eller ikke belaster magemusklene lengre, går det nesten umuddelbart over. Kan dette ha med balansekrystaller o.l og/eller blodtrykket å gjøre? Det kan også oppstå en form for gynging, eller dvs som om jeg går på svamper/myr/underlag som ikke er flatt, om jeg går langt nok, eller opp trapper feks. Kan det være sammenheng med b12-folat mangel? Kan det være sensitivt balansesystem pga grunn av ...noe? Jeg holder på å bli sprø av dette, og det gir en hel del angst. Hverdagen min er forferdelig. Går til lege og kinesolog. Kinesologen sier at lever, nyre og galle ikke er som de skal, og kretsløpet/blodtrykk gjør at dette skjer ved anstrengelse. Legen sier dette er pga b12 og at gyngingen er en nevrologisk art. Jeg driter i hvor det kommer fra, vil bare bli frisk. Unnskyld språk, men det er for jævlig. Kan du hjelpe meg? Hørt lignende før? Jeg har tatt MR av hodet som viser kronisk bihulebetennelse. Blodtrykk er fint på legekontoret. Nettopp begynt behandling med betolvex sprøyter for b12 og folat mangel (gynget før behandling) Betennelse i tann/kjeve. Ekstrasystoler, grundig undersøkt for etpar år siden. 32 år, 184cm,75 kg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/304078-gynger/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.