Gjest Milia Skrevet 24. juni 2001 Del Skrevet 24. juni 2001 Da jeg gikk gravid for 1 1/2 år siden, fikk jeg første jordmortime i uke 12. Det ble bestillt UL på sykehuset med det samme, men siden jeg visstnok var sent ute - fikk jeg UL i uke 19. Vel, denne gang får jeg jordmortime først i uke 13.. Vil det si at jeg ikke får UL før uke 21. Jeg skal til lege (privat gynekolog ca.uke 9. Kan han bestille UL på sykehuset? Dessuten fikk jeg ikke målt skikkelig SF-mål heller sist, fordi det er så vanskelig å få jordmortime ofte nok. Er det noe regler på hvor mye oppfølging man skal ha i et svangerskap. Eller skal jeg bare slappe av og ta det jeg får? Jeg ønsker tettere oppfølging denne gang, da jeg har mye fødselsangst, men jeg kan jo ikke akkurat kreve å få time. Takker for ditt svar! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/30409-ang-time-til-ul/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsa Prebensen, Jordmor Skrevet 24. juni 2001 Del Skrevet 24. juni 2001 Det är vanligt att gjöra ultraljud i vecka 16-19. Jag antar att du inte får vänta tills vecka 21 denna gången, då det höres lite för sent ut, med tanke på termindateringen. Du får höra med doktorn om han kan sända en ultrljudsremiss tidigare, detta är jag osäker på. Angående hur ofta du bör gå på kontroller, så kan detta variera något. Jag tycker absolut att du skall ta upp detta med din jordmor, och förklara att du önskar en tätare uppföljning pga din förlossningsrädsla. Det är bra att du då får god tid att ta upp frågor och funderingar runt detta. Skulle inte detta räcka, kan det bli aktuellt att gå till en specialutbildad jordmor som brukar att arbeta med denna typen av problematik, på sjukhuset. Lycka till vidare! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/30409-ang-time-til-ul/#findComment-121189 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.