Gå til innhold

Skabb?

Gjest Vilblikløfri

Anbefalte innlegg

Gjest Vilblikløfri

Hei Er en jente som mest sannsynlig har blitt smittet med skabb. Etter en telttur ble en kompis av meg smittet, og nå har jeg de samme symptomene Har ikke fått time til å sjekke det enda. Har små prikker, litt røde, på hals, rygg, armer, legger, rumpe osv. De ser ut som de har en svart prikk i midten, og jeg har lest at det har skabb. Har tatt 2 kurer med Nix nå allerede men det ser ut som det enda sprer seg. Leste at det kunne ta lang tid etter kuren at man sluttet å klø, men er det vanlig at det sprer seg? Jeg må enda vente i ca. 2uker før jeg fikk time hos hudlege og lurer på om det er mulig for meg å prøve Benzylbenzoat 33% ? Virker som om skabben er litt hissig på meg. Jeg er veldig aktiv også, så det hjelper sikkert ikke mye at jeg trener og svetter så mye heller. Håper du kan gi meg noen råd, for nå har det spredd seg mye. Takk:)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/304119-skabb/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...