Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei,

det har dukket opp en problemstilling på jobb som jeg lurer på om er reell.... kanskje noen her kan svare.

En dame på jobb er allergisk mot røyk og dette er det jo full forståelse for. De som røyker går ut og står på andre siden av huset og røyker. I tillegg sitter vi på egne kontorer med dørene som regel lukket. Hun fortalte i dag at hun var nødt til å begynne med allergimedisin pga at de som røyker lukter og at det sitter i klærne. Kan dette vare mulig? Det eneste man møtes er i pausene og når man passerer hverandre i gangene....

Vi lurer bare på om dette er reelt eller ikke? Kan man være så allergisk.......

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/304145-alergisk-mot-r%C3%B8yk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Røyker dere INNE? JA det er reelt. Jeg gikk rundt med konstant tette bihuler fordi en røykte på nabokontoret (og da var det tom forbudt). Jeg er blitt mer og mer allergisk med årene (var det ikke som barn). Er allergisk mot gresspollen først og fremst.

Etterhvert som røykeloven kom så forsvant så og si bihuleproblemene. Og siden de fleste ikke røyker inne så er det ikke noe problem. Men når jeg allikevel kommer i en situasjon med et røykfullt rom så får jeg regelrett astmaanfall - så jeg har blitt mye verre.

hidi, the scorpion

Røyker dere INNE? JA det er reelt. Jeg gikk rundt med konstant tette bihuler fordi en røykte på nabokontoret (og da var det tom forbudt). Jeg er blitt mer og mer allergisk med årene (var det ikke som barn). Er allergisk mot gresspollen først og fremst.

Etterhvert som røykeloven kom så forsvant så og si bihuleproblemene. Og siden de fleste ikke røyker inne så er det ikke noe problem. Men når jeg allikevel kommer i en situasjon med et røykfullt rom så får jeg regelrett astmaanfall - så jeg har blitt mye verre.

Les innlegget èn gang til.....!

Nei.... vi røyker jo selvfølgelig ute. Skulle jo bare mangle litt vett har man jo da. Og ønsker jo å ta hensyn. Det hun opplever av røyk er lukta og eventuelt det som sitter i klærne når vi passerer hverandre i gangene.....

Er det nok til slike reaksjoner.....

''De som røyker går ut og står på andre siden av huset og røyker''

Nei, de røyker ikke inne, men hun mener at damen sier hun reagerer på røyken som sitter igjen i klærne deres, men trådstarter skriver da at de sitter på egne kontorer med dørene igjen...

*lese innlegg ordentlig?*

Ja, det er dessverre reelt. Og jeg kan nesten garantere deg at det har sittet utrolig langt inne for kollegaen din å ta det opp. Hvis hun i tillegg opplever at de andre ikke tror henne, og tror det er en overdrivelse, så misunner jeg henne ikke. Sånt sier man ikke bare fordi man synes røyk lukter vondt.

Annonse

• 2 uker senere...
Gjest EvyM

''De som røyker går ut og står på andre siden av huset og røyker''

Nei, de røyker ikke inne, men hun mener at damen sier hun reagerer på røyken som sitter igjen i klærne deres, men trådstarter skriver da at de sitter på egne kontorer med dørene igjen...

*lese innlegg ordentlig?*

''I tillegg sitter vi på egne kontorer med dørene som regel lukket.''

Jeg tolket dette som at de røykte på kontoret - men forstår nå at jeg tolket det feil :)

Jeg kunne nok ha reagert om jeg over lang tid satt rett ved siden av en som røykte - hvis det satt i klærne. Men ikke slik som vips1 beskriver det.

Men så er nok ikke jeg den mest allergiske mot røyk - så jeg har full forståelse for at de mest allergiske faktisk kan reagere. Det er nok vanskelig for røykere å forstå når de ikke merker noe selv...

''I tillegg sitter vi på egne kontorer med dørene som regel lukket.''

Jeg tolket dette som at de røykte på kontoret - men forstår nå at jeg tolket det feil :)

Jeg kunne nok ha reagert om jeg over lang tid satt rett ved siden av en som røykte - hvis det satt i klærne. Men ikke slik som vips1 beskriver det.

Men så er nok ikke jeg den mest allergiske mot røyk - så jeg har full forståelse for at de mest allergiske faktisk kan reagere. Det er nok vanskelig for røykere å forstå når de ikke merker noe selv...

Oj, det var jammen svar på en gammel tråd... Husker ikke den lenger jeg:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...