Gå til innhold

Uregelmessig puls

Anbefalte innlegg

Gjest Skjelvende hjerte

Hei!

Hva kan dette være?

Puls i perioder uregelmessig. Det føles da en slags kribling i brystet, som om hjertet slår veldig fort. Tar jeg pulen på meg selv når jeg merker dette, er ikke pulsen veldig rask, men uregelmessig. Som om hjertet hopper over et slag. Som en blokk. Pulsen ligger da gjerne på rundt 80/min, med 4-5 slike blokker/overhoppinger i minuttet. Jeg har ikke klart å finne noe mønster. Hjertet slår fra 1 til 15 normale slag mellom hver overhopping.

Det er ikke sånn hele tiden. Jeg merker det bare når jeg sitter rolig, men vet ikke om det er slik ellers også, uten at jeg merker det. Det kan være slik i perioder på inntil et par timer før det igjen er normalt. Har hatt det før, men synest jeg har mer av det nå. F.e. hadde jeg to slike perioder på et par timer i går.

Har opp gjennom åra hatt en del nærsynkoper med symptomer på blodtrykksfall: Kaldsvetting, blekhet, svimmelhet, kvalme, svartner for øya, kraftløshet, noen ganger hyperventilering. Dette har ikke blitt undersøkt av lege. Jeg har før antatt at det bare var vasovagale anfall eller eventuelt en slags panikkanfall. Det går over bare jeg for stukket hodet mellom beina eller lagt meg ned med beina høgt. Skjer ikke ofte, men har skjedd til sammen 8-10 ganger i løpet av mitt liv. Nå er jeg litt redd der er en sammenheng, om det er en ledningsfeil i hjertet som fører til blodtrykksfall iblant.

Helsetilstand forøvrig: Blir fort trett, ellers føler jeg meg frisk.

Har dårlig kondis, spiser nok for mye søtsaker og mettet fett.Mosjon: Går ca 45 min moderat tempo om dagen.Polycystisk ovarialsyndrom.

Medikamenter: Av medikamenter bruker jeg Efexor 225 mg, Remeron 15 mg. og Diane. Ved behov: Zopiclon 3,75 - 7,5 mg. og Vallergan 10 - 30 mg.

Så hva kan dette være? Hvilke muligheter? Hva kan det føre til? Bør jeg snakke med lege nå eller er det greit å vente til jeg har time om 2 måneder? Er det noe jeg ikke bør gjøre?

Det bekymrer meg litt. Spes når jeg kjenner det når jeg kører bil eller er aleine.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/304171-uregelmessig-puls/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...