Gjest Skjelvende hjerte Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Hei! Hva kan dette være? Puls i perioder uregelmessig. Det føles da en slags kribling i brystet, som om hjertet slår veldig fort. Tar jeg pulen på meg selv når jeg merker dette, er ikke pulsen veldig rask, men uregelmessig. Som om hjertet hopper over et slag. Som en blokk. Pulsen ligger da gjerne på rundt 80/min, med 4-5 slike blokker/overhoppinger i minuttet. Jeg har ikke klart å finne noe mønster. Hjertet slår fra 1 til 15 normale slag mellom hver overhopping. Det er ikke sånn hele tiden. Jeg merker det bare når jeg sitter rolig, men vet ikke om det er slik ellers også, uten at jeg merker det. Det kan være slik i perioder på inntil et par timer før det igjen er normalt. Har hatt det før, men synest jeg har mer av det nå. F.e. hadde jeg to slike et par timer lange perioder i går. Har opp gjennom åra hatt en del nærsynkoper med symptomer på blodtrykksfall: Kaldsvetting, blekhet, svimmelhet, kvalme, svartner for øya, kraftløshet, noen ganger hyperventilering. Dette har ikke blitt undersøkt av lege. Jeg har før antatt at det bare var vasovagale anfall eller eventuelt en slags panikkanfall. Det går over bare jeg for stukket hodet mellom beina eller lagt meg ned med beina høgt. Skjer ikke ofte, men har skjedd til sammen 8-10 ganger i løpet av mitt liv. Nå er jeg litt redd der er en sammenheng, om det er en ledningsfeil i hjertet som fører til blodtrykksfall iblant. Helsetilstand forøvrig: Blir fort trett, ellers føler jeg meg frisk. Har dårlig kondis, spiser nok for mye søtsaker og mettet fett.Mosjon: Går ca 45 min moderat tempo om dagen.Polycystisk ovarialsyndrom. Alder: 28. Medikamenter: Av medikamenter bruker jeg Efexor 225 mg, Remeron 15 mg. og Diane. Ved behov: Zopiclon 3,75 - 7,5 mg. og Vallergan 10 - 30 mg. Så hva kan dette være? Hvilke muligheter? Hva kan det føre til? Bør jeg snakke med lege nå eller er det greit å vente til jeg har time om 2 måneder? Er det noe jeg ikke bør gjøre? Det bekymrer meg litt. Spes når jeg kjenner det når jeg kører bil eller er aleine. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/304172-uregelmessig-pulsblokker/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Satish Arora, allmennlege Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 Jeg forstår at du er bekymret for disse plagene - i utgangspunktet høres dine nær svimmelhetsepsioder som vasovagale men det er viktig at man undersøker dette nærmere særlig da du opplever hjertbank/uregelmessig puls. Årsaken til slike episoder med uregelmessig puls er flere og er ofte ufarlige MEN det er viktig at dette blir vurdert med EKG/Holter monitor av enten din fastlege eller hjertespesialist. I noen tilfeller kan uregelmessig puls skyldes en blokk som du antyder og dette kan også føre til at man besvimer (synkope) - det er langt ifra sikkert at dine plager har sammenheng med noe slikt men husk også at det finnes god og enkel behandling for dette dersom det skulle være behov! Jeg hadde derfor anbefalt at du bestiller snarlig time hos din lege og ikke venter 2 måneder - selv om slike plager kan ofte skyldes ufarlige årsaker er det greit å få bekrefter årsaken slik at du slipper å gå rundt og være så bekymret! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/304172-uregelmessig-pulsblokker/#findComment-2470048 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.