Gå til innhold

Er det nødvendigvis galt med en overlapping?

Anbefalte innlegg

Samtidig med at jeg er i sterk tvil om jeg skal fortsette å leve sammen med kona mi (som jeg har to barn med) har jeg muligheten til å innlede et forhold til ei dame jeg lenge har hatt et godt øye til. Vi opplever å være sjelefrender, noe kona mi og jeg aldri har vært. "Den andre" er fri og frank - og forelska i meg. Kona mi og jeg har slitt i flere år og vi øyner egentlig ikke noen god løsning på konfliktene som handler mye om forskjellighet. MEN, vi er fortsatt glad i hverandre og kan tidvis ha det trivelig sammen. Er det nødvendigvis så galt av meg å "prøve ut" følelsene mine for hun andre og se om det hele er liv laga før jeg forlater kone, hjem hjem og barn? For det er uansett konfliktene i heimen et STORT skritt å ta. Et etisk dilemma det hele...

Fortsetter under...

tzatziki1365380058

Ja, det er nødvendigvis galt med overlapping. Å holde folk for narr er alltid galt, og du holder kona di gigantisk for narr dersom du innleder et forhold til henne bak ryggen hennes. Antagelig må du holde den nye dama for narr også, for å få til å innlede et forhold til henne: "ja, jeg skal gi beskjed om at jeg går - SNART"...

Dessuten så skjønner jeg ikke en pøkk av hvorfor forholdet til kona di blir bedre av at du innleder et forhold til en annen -- det er jo like dårlig uansett hvor bra et annet forhold evt er/ikke er. Er det ok å bli i et dårlig forhold bare fordi man ikke har noe bedre alternativ? Feigt!

Begriper ikke folk som ikke klarer å leve alene i to sekund, og som MÅ ha noe annet å gå til for å forlate et dårlig forhold!

Enten jobber du med forholdet til kona, og går dersom det ikke blir bedre - eller du går med en gang, dersom du mener forholdet ikke kan reddes. Den potensielle kjæresten har ikke noe med dette å gjøre.

Be a man!!

Er du virkelig seriøs? Jeg synes overhodet ikke det er greit! Hva gjør du hvis du finner ut at denne nye er en du kunne tenke deg å satse på? Dropper kona? Hva om hun ikke er så flott alikevel, skal du da være hos kona til noe bedre dukker opp?

Herregud - rydd opp på hjemmebane før du foretar deg noe som helst! Eller hadde du syntes det var helt greit om kona gjorde det samme mot deg?

Du vil ha i både pose og sekk? Eller sagt på en annen måte, du vil ikke kjøpe katta i sekken. Enten så er du glad i kona di og vil leve sammen til "døden skiller dere ad" eller så er du ikke.

Snu på det. Om du var kona, ville du likt at partneren din undersøkte "katta" bak ryggen din?

Annonse

Dette er vel noe av det verste jeg kunne blitt utsatt for.

Jeg ville ha følt det mye bedre om mannen min kuttet meg ut fordi han følte det ikke funket, enn at han testet ut andre for å finne ut om noen andre dugde bedre enn meg.

Nei fysj, dette er stygt gjort.

Gjest on the other side

Bare lurer på en ting, hvorfor "fungerer" det ikke med kona di?

Dere bør finne ut av deres problemer først kanskje?

Om du kjører et dobbeltløp risikerer du å ende opp med å såre begge to, det ønsker du vel ikke?

Enten må du gå fra kona di og satse på din nye flamme, eller holde deg til kona di.

Gjest Valnøtt

Hva som er riktig og galt vet jo bare du selv. Jeg vet at det blir en vanskeligere skilsmisse om du tester ut et forhold til den nye først. Og at prisen for den konflikten er det ungene dine som skal betale.

Så må jo du vurdere om det å "helgardere" for å ikke risikere å stå uten hverken kone eller kjæreste etterpå, er verdt å miste ungene dine for.

Skiller du deg fra kona di på en ryddig måte først, så kan dere kanskje ha et godt samarbeid fremover om ungene, men jeg skal tørre å love deg at om du tester ut et nytt forhold først så vil kona di neppe orke mer synet av deg enn hun er _nødt_ til etterpå. Hvilket ofte i praksis vil si minstesamvær og sabotasjeaksjoner. (Du vil iallefall antagelig synes det ser ut som sabotasje fra din side).

Det spørsmålet jeg tror du skal svare på for deg selv er om forholdet til kona hadde sett like gæli ut og skilsmisse vært like aktuelt om du ikke hadde vært forelsket i en annen? Vil du ut av ekteskapet uansett, så rydd opp først og redd ungene dine.

Vil du kanskje fortsette å være gift, så prøv ut det først, så kanskje du sitter der om et halvt år og kan puste lettet ut fordi kona ble vakker å se på igjen til slutt :-)

Lykke til.

Kåre Kruttlapp

Jeg synes du er ei "pingle" som ser muligheten til å nye noe "fresh" mens du står oppetter anklene i problemer hjemme! "RYDD BORDET FØR DU INTVITERER TIL NY FEST" Jeg blir fullstendig svett av slike "vanskelige" problemstillinger! Sørg for å bli fri og gjør det med verdighet ellers vil du aldri stå høyt i egne øyne!

Annonse

Gjest Meeredith

Du bør ikke forlate kona di av andre årsaker enn at dere ikke fungerer sammen. Det blir feil å teste ut en annen og tenke at du går til henne om det blir bedre enn med kona. Hvis ikke blir du hos kona. Det høres veldig feigt og desperat ut. Vil liksom ikke være alene........ Tar det beste jeg får...

Er så patetisk med menn som ikke tørr å være alene i en liten periode. Må liksom gå rett fra den ene og over på den andre..

Kan du ikke gjøre det slutt med kons di (Hun fortjener ikke å bli lurt, du sier jo selv du er glad i henne. Selv om det ikke virker sån.)

Fungerer det ikke med hun nye, så får du da heller være voksen og mann og klare deg litt alene!!

Vi kvinner greier oss åpenbart mye bedre enn menn etter et samlivsbrudd!

• 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...