Gå til innhold

Nå skal jeg amme på min såre side...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest mammamiaaa

åh.. Lykke til! bit sammen tenna..

Vet selv hvor vondt det er.. Men, på den positive siden, så går det over etterhvert...

Det ble heldigvis ikke så ille, jeg holdt nesten pusten i starten og bare auauauaua og prøvde å fokusere på å slappe av så "melka strømmet", har hørt at om en anspenner seg så stopper melka opp...

Jeg prøvde tidligere å amme i tvillingstilling pga jeg har hørt det kan være bra i mitt tilfelle, men det var faktisk vondere, kanskje pga riften er på den siden hun suger fra om hun er i tvillingstilling?

Det ble heldigvis ikke så ille, jeg holdt nesten pusten i starten og bare auauauaua og prøvde å fokusere på å slappe av så "melka strømmet", har hørt at om en anspenner seg så stopper melka opp...

Jeg prøvde tidligere å amme i tvillingstilling pga jeg har hørt det kan være bra i mitt tilfelle, men det var faktisk vondere, kanskje pga riften er på den siden hun suger fra om hun er i tvillingstilling?

Godt å høre det gikk bra =)

Oisann, lei for det! Stort sett blir jo såret på den siden babyen pleier å suge på, dermed er det litt mindre vondt å amme i tvillingstilling... Men hvis du først har klart å få sår på motsatt side, er det vel ikke heldig nei! Lykke til uansett! Det går seg nok til snart tenker jeg, var forferdelig sår de første to - tre ukene jeg også, men så herdes man gjerne litt etterhvert så lenge man passer på å stelle pent med såret og ha riktig ammeteknikk!

Annonse

Husker jeg stappa t-skjorta i munnen og beit så hardt jeg kunne på den - de første takene, de dagene det var vondt. Fryktelig smerte.

MEN - det går over! Jeg brukte sånne skjold fordi det var så vondt. Brukte dem i fire uker, og klarte å få gutten til å suge rett på brystet etterpå, men det var vanskelig.

Han syntes også det var vanskelig å få ut nok melk med skjøldene på, og ville ha ofte mat. Men for meg var det løsningen, å bruke skjøldene. Seinere hørte jeg at en bare bør bruke dem noen få dgerm ellers er det helt umulig å få brnet til å suge rett på brystet etterpå..... Men det gikk altså fint.

Da jeg fikk nr to, vr det "in" med albuskjell, og det hjalp på meg. Måtte ikke ha dem på i mange timer om gangen, men en time her og der.

Viktig å pumpe ut litt melk først, slik at utdrivningsrefleksen kommer i gng, og at barnet slipper å streve for å få ut melk.

Lykke til - når bare de vanskelige dagene er over, er det veldig OK å amme! Jeg koste meg med ammingen alle tre gangene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...