Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest mammamiaaa

Når bruker dere de? Når dere skal i butikken eller til posten`Eller lengre turer?

Har en liten baby på et par uker bare, er hun for liten til å sitte i den? Hvor lenge av gangen kan babyen sitte i den? De skal vende mot meg når de er så små, det har jeg forstått...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/304186-babybj%C3%B8rn-b%C3%A6resele/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har brukt min MYE! Har tre barn, og alle har blitt rolige så snart de fikk være i selen. Brukt til og fra barnehage (minsten i sele, når større søsken skulle til og fra bhg), til og fra butikk og venner, inne mens jeg holdt på med klær og på kjøkken - kort sagt i alle aktiviteter, men aldri lenge målt i tid.

fuji1365380447

De ferdigsydde BabyBjørn bæreselene gir ikke god nok støtte til en liten nyfødt. En så liten baby ligger nærmest å slenger oppi denne selen.

Jeg har båret mye på vår jente, men jeg har brukt bæresjal (som man knytter) og såkalt MeiTai som fungerte helt utrolig bra. Jeg og jenta mi fikk mye fin nærhet på denne måten når vi var ute på tur. Brukte den ofte i skogen og ellers når jeg skulle gjøre ærend.

Her er en link til en side hvor du kan kjøpe ulikt bæretøy.

http://lotusbarn.no/butikk/

Gjest mammamiaaa

De ferdigsydde BabyBjørn bæreselene gir ikke god nok støtte til en liten nyfødt. En så liten baby ligger nærmest å slenger oppi denne selen.

Jeg har båret mye på vår jente, men jeg har brukt bæresjal (som man knytter) og såkalt MeiTai som fungerte helt utrolig bra. Jeg og jenta mi fikk mye fin nærhet på denne måten når vi var ute på tur. Brukte den ofte i skogen og ellers når jeg skulle gjøre ærend.

Her er en link til en side hvor du kan kjøpe ulikt bæretøy.

http://lotusbarn.no/butikk/

Hva syns du om disse sjalene, er de vanskelig å knytte?

Annonse

fuji1365380447

Hva syns du om disse sjalene, er de vanskelig å knytte?

Nei, det lærte jeg på et par ganger, og så satt det som et skudd.

Jeg kjøpte en ekstra lang vevd Storchenwiege bæresjal som jeg brukte mye, spesielt da snuppa var nyfødt. Hun var født prematurt, så hun var så veldig liten, så da var det ekstra deilig å ha henne så trygt intil meg.

Når man bruker bæresjal så får man omsluttet babyen totalt, og det likte jeg veldig godt. Brukte også sjalet mye på tur. Eneste ulempen var at det ble varmt når jeg ble svett.

He he, fikk lyst til å svare nå.. Jeg har hatt babybjørn bæresele til førstefødte og brukte den EN gang før jeg gav den bort!! Så jeg kan egentlig ikke by på vettuge forslag her...

Vi begynte å bruke den da gutten passerte nedre vektgrense, men husker ikke hva den var på. Mener det sto i bruksanvisninga. Hadde babybjørn active, og likte den kjempegodt!

Etterhvert som han vokste bar vi han i den på lengre turer, og han stortrivdes i den! Nå har han passert øvre vektgrense, så da er det slutt på den, men jeg bruker mei tai som jeg også har brukt parallellt med bb-selen hele tida.

Pappan til gutten synes nok mei taien er litt knotete og femi, så han har alltid båret i bb. Jeg synes derimot at det er koseligere pga nærheten, samt at det er lettere å bære lengre om gangen med mei tai.

Venter nr 2 om en mnds tid, og da er jeg klar med mei taien igjen, og kanskje en ennen form for bæresele, sjal etc.

Men pappan sverger nok videre med bb-selen ;)

Lykke til! Uansett er det utrolig praktisk å bære barnet!

Bare pass på å ikke bære for lenge om gangen, særlig i starten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...