Gjest tea77 Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Er litt usikker hvor jeg skal skrive dette innlegget, men legger det her.. Håper på noe respons fra dere.. Saken er at jeg er samboer med en mann som er en del år eldre enn meg. Vi har et barn sammen. (4år gammel). Vi bor i enebolig, med svigermor i 2 etg. Samboeren har huset som særeie. Nå har hans eldste sønn funnet ut at han vil bo her. Han skulle egentlig være her i et par mnd, men nå ser det ut som det blir forlenget. Han har meldt adresse forandrig til folkeregistret, så han har adressen sin her nå. Han har ikke spurt noen av oss ang adresse forandring. Han jobber et par timer om dagen. Det jeg sliter med er at han har funnet seg vel litt godt til rette her. Han spiser og drikker av det vi har i kjøleskapet. Lager ekstra til middag, så han skal få. Han bare går og forsyner seg av alt her. Ikke gidder han å legge klæra sine inn til vask, så svigermor er inne på rommet hans og henter ut skitten tøyet. Han bruker omlag 5-6 forskjellige glass om dagen. Noe jeg må stå å vaske opp etterpå. Vi har ikke oppvaskmaskin. Han tar nyt glass hver gang han skal ta litt å drikke. Jeg pleier å skylle mitt, og sette det på benken. Når han ikke jobber, ligger han på rommet og glaner på tv. Han tilbyr aldri om å hjelpe til. Alt er bare et ork. Han smiler aldri, bare sur og grinete.. Klager og klager.. Han betaler ikke ei krone her. Får alt rett i hendene. Noe jeg aldri har fått, og ikke er vant til.. Jeg har prøvd å snakke med samboeren min om dette. For jeg syns det er et problem for meg. Jeg har IKKE noe i mot barna hans, men bare hvordan ting blir gjort her. Jeg har nå fått klar beskjed om å flytte hvis jeg ikke godtar dette. Noe jeg vurderer sterkt om å gjøre nå.. Vårt felles barn har blitt veldig stressa etter han kom. h*n får ikke roa på seg. Sover dårlig, lett irriterende og virker litt usikker. Det er noe jeg ikke ønsker å utsette barnet mitt for. Sønnen til samboeren har ikke en så velig vennlig tone til barnet mitt. Jeg har som sgat prøvd å ta opp dette med samboeren min. Jeg syns han oppfører seg mer som en kompis for sønnen sin, enn far. Han lar jo alt bare flyte avgårde.. Sønnen hans har veldig frie tøyler her. Gjør akkurat som han vil. Jeg ante ikke at han skulle være her, fikk bare et mega sjokk da han stod i stua her. Ting blir bestemt bak min rygg. Dette er noe jeg har snakka med samboeren min om. Jeg syns selv at jeg har litt stemmerett her, selv om jeg ikke eier huset. Jeg eier møblene.. Men jeg får bare så kjeft hvis jeg tar opp dette temaet.. Jeg har ønsket lenge at vi kan fylle ut samboer kontrakt, men det gidder han ikke. Nå sitter sønnen hans og sier at han skal arve huset her, noe jeg reagerer sterkt på. Samboeren min er noen år eldre enn meg, og jeg er ikke så mye eldre enn sønnen hans. Jeg føler at jeg blir intetgjort her. Jeg er ikke ute etter å grafse til meg mest mulig hvis samboeren min faller bort, men jeg vil ha tingene mine. Jeg fotalte samboeren min om dette, ang snakken om arven, da bare lo han.. Jeg føler at jeg er NULL verdt her.. Null respekt.. Så lenge samboeren min ikke respekterer meg, gjør ikke barna hans det heller.. Jeg vet det.. Men når sønnen er 23 år, da burde han vel oppføre seg bedre? Nei, det er så mye her.. Huff. Syns dette er veldig vanskelig. Syns alt forandret seg etter sønnen kom. Føler at jeg har mista samboeren min. Han har forandra seg veldig. Det er umulig å ha en vennlig dialog, før han hakker løs på meg.. Han oppholder seg veldig lite i samme rom som meg.. Jeg er trist.. Jeg er ikke sjalu på sønnen hans. Han har flere barn fra tidl forhold og..Ikke sjalu på noen av de.. Hva syns dere? Dette ble litt langt, håper dere tar dere tid til å lese.. Ikke meningen å syte her.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/304203-jeg-finner-meg-ikke-til-rette-er-trist/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest D*lilith Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Syns dette her går langt over streken jeg,hadde ikke likt det selv,sønnen høres jo ut som en forvokst unge,og det er trist at ikke samboeren din støtter deg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/304203-jeg-finner-meg-ikke-til-rette-er-trist/#findComment-2467855 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tea77 Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Syns dette her går langt over streken jeg,hadde ikke likt det selv,sønnen høres jo ut som en forvokst unge,og det er trist at ikke samboeren din støtter deg. Tusen takk for svar ) Det var godt å høre at andre hadde reagert på denne situasjonen og.. Ikke bare jeg.. Følte meg veldig ego da jeg skrev dette.. Men syns det er vondt å ha det sånn. Når liksom ikke fram.. Har du noe tips på hva jeg kan gjøre? Eller burde jeg lytte til hjernen min denne gangen, og prøve å finne meg et nytt å bo for meg og barnet mitt? Jeg er så usikker.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/304203-jeg-finner-meg-ikke-til-rette-er-trist/#findComment-2467884 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest D*lilith Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Tusen takk for svar ) Det var godt å høre at andre hadde reagert på denne situasjonen og.. Ikke bare jeg.. Følte meg veldig ego da jeg skrev dette.. Men syns det er vondt å ha det sånn. Når liksom ikke fram.. Har du noe tips på hva jeg kan gjøre? Eller burde jeg lytte til hjernen min denne gangen, og prøve å finne meg et nytt å bo for meg og barnet mitt? Jeg er så usikker.. Bare hyggelig : ) Du kan jo gi samboeren din et ultimatum,enten sønnen ut ellers flytter du,du kan jo ikke leve sånn og gå å rydde opp etter han hele tiden,han er jo voksen og må ta asvar selv. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/304203-jeg-finner-meg-ikke-til-rette-er-trist/#findComment-2467932 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Psyk av alt Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Får du kjeft av samboeren når du tar opp ting til diskusjon? Hva slags kjeft? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/304203-jeg-finner-meg-ikke-til-rette-er-trist/#findComment-2467976 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest WowWow Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Bare hyggelig : ) Du kan jo gi samboeren din et ultimatum,enten sønnen ut ellers flytter du,du kan jo ikke leve sånn og gå å rydde opp etter han hele tiden,han er jo voksen og må ta asvar selv. jaja. det måtte kvinner til for å gi tea77 tips hva hun burde gjøre. og svaran er som kvinner flest svarer når en annen kvinne har problemer med samliv. men da skal jeg som mann svare litt her. Synes du bør tenke litt positivt i denne saken, du har funnet deg en mann som har barn fra før!! da er det vel ikke så vanskelig å forstå at han vil sit barn best mulig eller? du har fått noen tips fra noen andre, da kan jeg si deg.. vis jeg hadde fått et ultimatum enten deg eller barnet som bor sammen med deg, DA er valget ganske enkelt BARNET fra før. Skal jeg gi deg noen tips så må det være at du prater med han om det du synes er problemet, på en saklig måte. og ikke true han med at du skal finne deg en annen plass å bo o.l.. er nesten sikker på at det er en årsak for at barnet hannes bor der med dere?? hvor gammel er barnat hannes? og hvor gammel er du? (tea77 står det for at du er født i 77?) Du kan da heller ikke tro at når du har fått deg en mann med barn fra før!! så skal du få ha han alene?? nei til dette kan jeg si, trå varsomt!!! det kan hende at utfallet ikke kommer deg i + tenk på det du!!!!!!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/304203-jeg-finner-meg-ikke-til-rette-er-trist/#findComment-2468008 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 jaja. det måtte kvinner til for å gi tea77 tips hva hun burde gjøre. og svaran er som kvinner flest svarer når en annen kvinne har problemer med samliv. men da skal jeg som mann svare litt her. Synes du bør tenke litt positivt i denne saken, du har funnet deg en mann som har barn fra før!! da er det vel ikke så vanskelig å forstå at han vil sit barn best mulig eller? du har fått noen tips fra noen andre, da kan jeg si deg.. vis jeg hadde fått et ultimatum enten deg eller barnet som bor sammen med deg, DA er valget ganske enkelt BARNET fra før. Skal jeg gi deg noen tips så må det være at du prater med han om det du synes er problemet, på en saklig måte. og ikke true han med at du skal finne deg en annen plass å bo o.l.. er nesten sikker på at det er en årsak for at barnet hannes bor der med dere?? hvor gammel er barnat hannes? og hvor gammel er du? (tea77 står det for at du er født i 77?) Du kan da heller ikke tro at når du har fått deg en mann med barn fra før!! så skal du få ha han alene?? nei til dette kan jeg si, trå varsomt!!! det kan hende at utfallet ikke kommer deg i + tenk på det du!!!!!!! Si meg - leste du innlegget fra tea77?! "Barnet" det her er snakk om er 23 år gammel! Han burde selvfølgelig ikke bo hjemme lenger, men få seg jobb og egen bolig som de fleste andre. Og samboeren til tea77 svarer henne ikke ordentlig når hun prøver å snakke med ham, bare hakker på henne. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/304203-jeg-finner-meg-ikke-til-rette-er-trist/#findComment-2468023 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Psyk av alt Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 jaja. det måtte kvinner til for å gi tea77 tips hva hun burde gjøre. og svaran er som kvinner flest svarer når en annen kvinne har problemer med samliv. men da skal jeg som mann svare litt her. Synes du bør tenke litt positivt i denne saken, du har funnet deg en mann som har barn fra før!! da er det vel ikke så vanskelig å forstå at han vil sit barn best mulig eller? du har fått noen tips fra noen andre, da kan jeg si deg.. vis jeg hadde fått et ultimatum enten deg eller barnet som bor sammen med deg, DA er valget ganske enkelt BARNET fra før. Skal jeg gi deg noen tips så må det være at du prater med han om det du synes er problemet, på en saklig måte. og ikke true han med at du skal finne deg en annen plass å bo o.l.. er nesten sikker på at det er en årsak for at barnet hannes bor der med dere?? hvor gammel er barnat hannes? og hvor gammel er du? (tea77 står det for at du er født i 77?) Du kan da heller ikke tro at når du har fått deg en mann med barn fra før!! så skal du få ha han alene?? nei til dette kan jeg si, trå varsomt!!! det kan hende at utfallet ikke kommer deg i + tenk på det du!!!!!!! Gud så teit du er. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/304203-jeg-finner-meg-ikke-til-rette-er-trist/#findComment-2468029 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest WowWow Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Gud så teit du er. Takk. jeg takker gud for at jeg er det. og at jeg ikke har et kvinne syn på ting og tang. jeg har ved flere anlendninger i dette forumet funnet ut at det er noe som er faen så rart når dere kvinner skal hjelpe en annen kvinne... så er det bare å forlate eller gi et ultimatum.. eller KOMMMM deg vekk med en gang eller noe sånt, er faen med dritt lei av at dere skal liksom lage enda mere bråk for de det er snakk om her. prøv no heller å komme med noen saklige tips som ikke gjør det værre.. faen heller assa...... en ting som jeg har lært meg av livet er når en kvinne som i denne saken (såret,lei eller trist) så er de så mottakelig for dette driten dere gir henne, som gjør det værre både for hu og resten av familien. Men er det en mann som har problemer med dama\kvinnen så er dere faen med så god med tips som feks.... du må hva snill og ikke forlate henne stakkars hu, hun blir så såret, nei dette kan du ikke gjør Og lignende!!! nå må dere faen med slutte assa....... Er det forskjell på mann og kvinner når de har samlivs problemer???? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/304203-jeg-finner-meg-ikke-til-rette-er-trist/#findComment-2468054 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Psyk av alt Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Takk. jeg takker gud for at jeg er det. og at jeg ikke har et kvinne syn på ting og tang. jeg har ved flere anlendninger i dette forumet funnet ut at det er noe som er faen så rart når dere kvinner skal hjelpe en annen kvinne... så er det bare å forlate eller gi et ultimatum.. eller KOMMMM deg vekk med en gang eller noe sånt, er faen med dritt lei av at dere skal liksom lage enda mere bråk for de det er snakk om her. prøv no heller å komme med noen saklige tips som ikke gjør det værre.. faen heller assa...... en ting som jeg har lært meg av livet er når en kvinne som i denne saken (såret,lei eller trist) så er de så mottakelig for dette driten dere gir henne, som gjør det værre både for hu og resten av familien. Men er det en mann som har problemer med dama\kvinnen så er dere faen med så god med tips som feks.... du må hva snill og ikke forlate henne stakkars hu, hun blir så såret, nei dette kan du ikke gjør Og lignende!!! nå må dere faen med slutte assa....... Er det forskjell på mann og kvinner når de har samlivs problemer???? Hehe! Gudbedre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/304203-jeg-finner-meg-ikke-til-rette-er-trist/#findComment-2468055 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babette Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Takk. jeg takker gud for at jeg er det. og at jeg ikke har et kvinne syn på ting og tang. jeg har ved flere anlendninger i dette forumet funnet ut at det er noe som er faen så rart når dere kvinner skal hjelpe en annen kvinne... så er det bare å forlate eller gi et ultimatum.. eller KOMMMM deg vekk med en gang eller noe sånt, er faen med dritt lei av at dere skal liksom lage enda mere bråk for de det er snakk om her. prøv no heller å komme med noen saklige tips som ikke gjør det værre.. faen heller assa...... en ting som jeg har lært meg av livet er når en kvinne som i denne saken (såret,lei eller trist) så er de så mottakelig for dette driten dere gir henne, som gjør det værre både for hu og resten av familien. Men er det en mann som har problemer med dama\kvinnen så er dere faen med så god med tips som feks.... du må hva snill og ikke forlate henne stakkars hu, hun blir så såret, nei dette kan du ikke gjør Og lignende!!! nå må dere faen med slutte assa....... Er det forskjell på mann og kvinner når de har samlivs problemer???? Jeg tror svarene ville ha vært helt annerledes om barnet var et barn. Men han er jo 23 år. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/304203-jeg-finner-meg-ikke-til-rette-er-trist/#findComment-2468058 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest WowWow Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Hehe! Gudbedre. ja sant det :-) er det forskjell? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/304203-jeg-finner-meg-ikke-til-rette-er-trist/#findComment-2468059 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Psyk av alt Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 ja sant det :-) er det forskjell? Selvsagt ingen forskjell. Det er du som er fiendlig innstilt til kvinner. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/304203-jeg-finner-meg-ikke-til-rette-er-trist/#findComment-2468069 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest WowWow Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Selvsagt ingen forskjell. Det er du som er fiendlig innstilt til kvinner. javel så det sier du...... ja vis du mener det så er jeg vel det da??? du?? jeg er ingen tøffel...... du bør se litt på de andre svaran som gis til kvinner og menn så vil du fort oppdage hvor forskjellig svar som kommer, noe jeg synes er litt rart.. er det en kvinne som har problemer så får hun tips som.. du skal fae4n fed ta han, ta barna fra han, husk å få adressen til barna når du flytter så har du krav på farsdrag og mere penger fra trygdekontoret ol... men er det mannen som skriver inn her og har problemer så er svaran husk du må gi henne barnan, gi henne penger, hva snill ol.... faen jeg blir pissst når jeg får så usaklige svar fra deg.... så jag spør igjen hvorfor så borti natta så forskjell på svaran??? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/304203-jeg-finner-meg-ikke-til-rette-er-trist/#findComment-2468118 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wita Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 jaja. det måtte kvinner til for å gi tea77 tips hva hun burde gjøre. og svaran er som kvinner flest svarer når en annen kvinne har problemer med samliv. men da skal jeg som mann svare litt her. Synes du bør tenke litt positivt i denne saken, du har funnet deg en mann som har barn fra før!! da er det vel ikke så vanskelig å forstå at han vil sit barn best mulig eller? du har fått noen tips fra noen andre, da kan jeg si deg.. vis jeg hadde fått et ultimatum enten deg eller barnet som bor sammen med deg, DA er valget ganske enkelt BARNET fra før. Skal jeg gi deg noen tips så må det være at du prater med han om det du synes er problemet, på en saklig måte. og ikke true han med at du skal finne deg en annen plass å bo o.l.. er nesten sikker på at det er en årsak for at barnet hannes bor der med dere?? hvor gammel er barnat hannes? og hvor gammel er du? (tea77 står det for at du er født i 77?) Du kan da heller ikke tro at når du har fått deg en mann med barn fra før!! så skal du få ha han alene?? nei til dette kan jeg si, trå varsomt!!! det kan hende at utfallet ikke kommer deg i + tenk på det du!!!!!!! "du har fått noen tips fra noen andre, da kan jeg si deg.. vis jeg hadde fått et ultimatum enten deg eller barnet som bor sammen med deg, DA er valget ganske enkelt BARNET fra før" Hallo i luken, har du fått med deg at dette "BARNET" er 23 år? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/304203-jeg-finner-meg-ikke-til-rette-er-trist/#findComment-2468126 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest WowWow Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 "du har fått noen tips fra noen andre, da kan jeg si deg.. vis jeg hadde fått et ultimatum enten deg eller barnet som bor sammen med deg, DA er valget ganske enkelt BARNET fra før" Hallo i luken, har du fått med deg at dette "BARNET" er 23 år? det har jeg, men du så vel at jeg skrev at det har sikkert en årsak for at han bor der eller det fikk du vel ikke med deg? betyr det at han ikke skulle hva velkommen og bo til faren? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/304203-jeg-finner-meg-ikke-til-rette-er-trist/#findComment-2468127 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 det har jeg, men du så vel at jeg skrev at det har sikkert en årsak for at han bor der eller det fikk du vel ikke med deg? betyr det at han ikke skulle hva velkommen og bo til faren? Joda, men en på 23 år er voksen og må oppføre seg deretter! Å spise det man vil fra skapene uten at man har betalt for det selv, ikke gidde å legge skittentøyet på vaskerommet og ikke gjøre en dritt i heimen er sånt som 12-åringer kan komme unna med. Ikke en voksen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/304203-jeg-finner-meg-ikke-til-rette-er-trist/#findComment-2468154 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 javel så det sier du...... ja vis du mener det så er jeg vel det da??? du?? jeg er ingen tøffel...... du bør se litt på de andre svaran som gis til kvinner og menn så vil du fort oppdage hvor forskjellig svar som kommer, noe jeg synes er litt rart.. er det en kvinne som har problemer så får hun tips som.. du skal fae4n fed ta han, ta barna fra han, husk å få adressen til barna når du flytter så har du krav på farsdrag og mere penger fra trygdekontoret ol... men er det mannen som skriver inn her og har problemer så er svaran husk du må gi henne barnan, gi henne penger, hva snill ol.... faen jeg blir pissst når jeg får så usaklige svar fra deg.... så jag spør igjen hvorfor så borti natta så forskjell på svaran??? Jeg må si meg enig i mye av det du påpeker, men måten du legger fram ditt syn på, overskygger det du prøver å få fram. Jeg mener det ikke skal være forskjell på mor og far, det er kun hvis barna er i fare eller lider overlast hos en av de, at denne forelderen skal miste muligheten til å ha barna. Jeg er også enig at det kommer forskjellige svar avhengig av om det er kvinner eller menn som ber om råd, og synes også at dette er merkelig og feil. Så som sagt er jeg veldig enig med deg, men du bør vurdere en annen måte å ytre dine meninger på, det virker bare provoserende og skaper ikke en god debatt... *snusfornuftig i dag*... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/304203-jeg-finner-meg-ikke-til-rette-er-trist/#findComment-2468168 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest WowWow Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Joda, men en på 23 år er voksen og må oppføre seg deretter! Å spise det man vil fra skapene uten at man har betalt for det selv, ikke gidde å legge skittentøyet på vaskerommet og ikke gjøre en dritt i heimen er sånt som 12-åringer kan komme unna med. Ikke en voksen. er glad vi er forskjellig. klart så skal han oppfør seg, men ingen vet hvordan han har hatt det til faren. min tanke er at han må jo få lov til å ta seg mat uten å må spørre først, uansett hvor gammel han er!! men det som er greia har er jo at hun ikke takler at han har barn fra før.. det er jo noe hun burde tenke på og ikke få han til å føle seg i veien. han er tross alt til faren noe som han har hatt lengere en hu.. har man bagasje så har man det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/304203-jeg-finner-meg-ikke-til-rette-er-trist/#findComment-2468170 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest WowWow Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Jeg må si meg enig i mye av det du påpeker, men måten du legger fram ditt syn på, overskygger det du prøver å få fram. Jeg mener det ikke skal være forskjell på mor og far, det er kun hvis barna er i fare eller lider overlast hos en av de, at denne forelderen skal miste muligheten til å ha barna. Jeg er også enig at det kommer forskjellige svar avhengig av om det er kvinner eller menn som ber om råd, og synes også at dette er merkelig og feil. Så som sagt er jeg veldig enig med deg, men du bør vurdere en annen måte å ytre dine meninger på, det virker bare provoserende og skaper ikke en god debatt... *snusfornuftig i dag*... er enig, men å provosere er ikke det som jeg prøver på. har bare sterke meninger. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/304203-jeg-finner-meg-ikke-til-rette-er-trist/#findComment-2468177 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.