Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg er en jente på 22 år som har litt unormale (?) blødninger.

Jeg har gått på p-piller tidligere og prøvde igjen for en stund siden. Da blødde jeg konstant i over 1 mnd, så legen min sa jeg måtte stoppe da det for lite hormoner for meg. Nå prøver jeg p.plaster, er på plaster nr.2 nå men har fått blødninger, blodet er brunt (tror det er blod) og ser gammelt ut. Er dette normalt? Det har foregått i snart 2 dager (ser ikke ut som at det stopper med det første). Jeg måtte bruke tampong i dag da det er litt. Det har også hendt tidligere at jeg har fått noen uforklarlige blødninger.

Når jeg har mensen starter jeg noen dager med brunt, gammelt blod før mensen setter i gang ordentlig og 1 dag med friskt blod har jeg ett smertehelvette (stopper som regel med smertene etter den dagen). Det er veldig intense smerter og jeg får ikke gjort mye den dagen.

Er det normalt å starte mensen med brunt blod (har veldig lang mens med de dagene med brunt blod)?

Jeg har en liten bekymring om endometeriose da min mor har hatt det, men hun merket det ikke og de var bare knappenåls store.

Grunnen til at jeg bekymrer meg er de brune blødningene (som jeg har nå og før mens) og smertene den ene dagen. Har jeg noe grunn til bekymring?

Hvor gammel bør man være når man bør ta fatt i noe slikt og evtuelt sjekke?

Jeg bekymrer meg jo så klart for at det skulle ødelgge for meg å får barn en gang i tiden, har lyst på det om noen år.

Også har jeg et spørsmål til: hvor gammel bør man være 1 gang man blir sjekket for brystkreft? (mammografi)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/304223-unormale-bl%C3%B8dninger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...