Sommerbris Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Jeg er midt i et samlivsbrudd, med barn, hvor den andre halvpart ikke ønsker brudd. Jeg må derfor ordne alt alene (som alltid..) Kan noen fortelle meg hvordan jeg går fram i forhold til alt det praktiske?? Hvilken rekkefølge, hva jeg må huske på + + Det hele virker jo så og så håpløst å ta fatt på (( 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/304265-kan-noen-hjelpegi-r%C3%A5d/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 1. Signatur på flyttemelding til ungene. 2. Sjekk at du har fått signatur..... 3. Finne et sted å bo 4. Flytte ut 5. Be advokaten din få ut pengene dine av felles bosted. Pleier å gå fortere når advokaten sender brev med krav om husleie for din halvdel... 6. Time til mekling på fam.vern. (Uten meklingsattest ingen stønader, men mannen trenger ikke møte, du får attesten likevel etter tre møter tror jeg det er) 7. Sende inn søknad om separasjon når du har meklingsattesten 8. Vente hundre år på sep. papirene.... 9. Sende krav om barnebidrag til Nav sammen med krav om utvidet barnetrygd. (Du trenger separasjonsbevilling for å få b.trygden) 10. Forhandle samværsavtale med faren. (Han vil bli motivert til dette når han skjønner at bidraget går til himmels hvis han ikke har samværsavtale) 11. Ta en pause og et glass rødvin med to venninner for ikke å gå fra forstanden av alt som må huskes og ordnes 12. Huske på å ha særeie neste gang du finner en fyr du liker ;-) 13. Hele veien tenke på hva som er best for ungene. Ikke kritisere faren mens de hører på, og ALDRI lyve for dem. 14. Velkommen til ny tilværelse. Nå kommer snart oppgjør for boet (vær nøye med å få signatur på at boet er gjort opp ellers får du ikke giftet deg igjen hvis du noen gang skulle ønske det...) 15. Ett år etter separasjonen sender du inn krav om skilsmisse - endelig er det over :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/304265-kan-noen-hjelpegi-r%C3%A5d/#findComment-2468414 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommerbris Skrevet 17. april 2008 Forfatter Del Skrevet 17. april 2008 1. Signatur på flyttemelding til ungene. 2. Sjekk at du har fått signatur..... 3. Finne et sted å bo 4. Flytte ut 5. Be advokaten din få ut pengene dine av felles bosted. Pleier å gå fortere når advokaten sender brev med krav om husleie for din halvdel... 6. Time til mekling på fam.vern. (Uten meklingsattest ingen stønader, men mannen trenger ikke møte, du får attesten likevel etter tre møter tror jeg det er) 7. Sende inn søknad om separasjon når du har meklingsattesten 8. Vente hundre år på sep. papirene.... 9. Sende krav om barnebidrag til Nav sammen med krav om utvidet barnetrygd. (Du trenger separasjonsbevilling for å få b.trygden) 10. Forhandle samværsavtale med faren. (Han vil bli motivert til dette når han skjønner at bidraget går til himmels hvis han ikke har samværsavtale) 11. Ta en pause og et glass rødvin med to venninner for ikke å gå fra forstanden av alt som må huskes og ordnes 12. Huske på å ha særeie neste gang du finner en fyr du liker ;-) 13. Hele veien tenke på hva som er best for ungene. Ikke kritisere faren mens de hører på, og ALDRI lyve for dem. 14. Velkommen til ny tilværelse. Nå kommer snart oppgjør for boet (vær nøye med å få signatur på at boet er gjort opp ellers får du ikke giftet deg igjen hvis du noen gang skulle ønske det...) 15. Ett år etter separasjonen sender du inn krav om skilsmisse - endelig er det over :-) Puh.. fikk ikke akkurat mindre åndenød nå.. Det du skriver i forhold til boet.. Mannen min har særeie på huset, så det er innboet vi skal dele.. Jeg forstår ikke helt hvordan vi skal få til dette, når han ikke vil sette seg ned å snakke %-) Hadde jo det meste av innbo da vi flyttet sammen, men mye av det er jo byttet ut, men betalt av meg. Da er det vel likevel felleseie.. -Må bare si at jeg er "glad" når jeg har kommet meg over i ny leil.. selv om det er en jeg skal leie.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/304265-kan-noen-hjelpegi-r%C3%A5d/#findComment-2468456 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Puh.. fikk ikke akkurat mindre åndenød nå.. Det du skriver i forhold til boet.. Mannen min har særeie på huset, så det er innboet vi skal dele.. Jeg forstår ikke helt hvordan vi skal få til dette, når han ikke vil sette seg ned å snakke %-) Hadde jo det meste av innbo da vi flyttet sammen, men mye av det er jo byttet ut, men betalt av meg. Da er det vel likevel felleseie.. -Må bare si at jeg er "glad" når jeg har kommet meg over i ny leil.. selv om det er en jeg skal leie.. Da tar du med deg det du vil ha mens han er på jobben, så får han sende deg beskjed om han ikke er fornøyd. Jeg tipper du synes det er ganske rart å gjøre ting han ikke godkjenner eller er enig i? Du venner deg til det etterhvert :-) Når han får tilbake det han mener at er hans, så får du først signaturen hans på at boet dermed er delt før han får greiene... Men advokat må du ha, for du _skal_ ha ut penger av boligen med mindre du har bodd gratis, ikke pusset opp hverken med arbeid eller penger under hele perioden? Hvis det er greit for deg så kan du jo evt bytte din del av huset mot at han signerer alle papirer. (Det er ikke så dumt å ha klar søknad om separasjon, skilsmisse, deling osv idet du gir ham det tilbudet.) Og ikke glem å senke skuldrene iblant og ta med deg ungene på tur bare dere sammen og kose dere. De skal få oppleve at mamma har hjertet og sjelen på plass etter dette bruddet så de ser at det er en bra ting også. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/304265-kan-noen-hjelpegi-r%C3%A5d/#findComment-2468468 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Puh.. fikk ikke akkurat mindre åndenød nå.. Det du skriver i forhold til boet.. Mannen min har særeie på huset, så det er innboet vi skal dele.. Jeg forstår ikke helt hvordan vi skal få til dette, når han ikke vil sette seg ned å snakke %-) Hadde jo det meste av innbo da vi flyttet sammen, men mye av det er jo byttet ut, men betalt av meg. Da er det vel likevel felleseie.. -Må bare si at jeg er "glad" når jeg har kommet meg over i ny leil.. selv om det er en jeg skal leie.. Glemte forresten både linjeskift og å ta med at du skal søke om skatteklasse to med det samme du flytter i lista mi. :-) Dessuten bør du _absolutt_ sette opp budsjett. Og husk at halvparten av alt dere har kjøpt i ekteskapet er ditt - uansett hvem som har betalt. Et siste tips, hvis jeg husker riktig skal du kjøpe deg bil? Min erfaring er at det lønner seg å ha billån og en noe dyrere bil fremfor en gammel billig bil som står på verksted hele tiden. Med en ny bil så har du kontroll på utgiftene, med en gammel er det sjelden overraskelsene er gode... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/304265-kan-noen-hjelpegi-r%C3%A5d/#findComment-2468469 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 1. Signatur på flyttemelding til ungene. 2. Sjekk at du har fått signatur..... 3. Finne et sted å bo 4. Flytte ut 5. Be advokaten din få ut pengene dine av felles bosted. Pleier å gå fortere når advokaten sender brev med krav om husleie for din halvdel... 6. Time til mekling på fam.vern. (Uten meklingsattest ingen stønader, men mannen trenger ikke møte, du får attesten likevel etter tre møter tror jeg det er) 7. Sende inn søknad om separasjon når du har meklingsattesten 8. Vente hundre år på sep. papirene.... 9. Sende krav om barnebidrag til Nav sammen med krav om utvidet barnetrygd. (Du trenger separasjonsbevilling for å få b.trygden) 10. Forhandle samværsavtale med faren. (Han vil bli motivert til dette når han skjønner at bidraget går til himmels hvis han ikke har samværsavtale) 11. Ta en pause og et glass rødvin med to venninner for ikke å gå fra forstanden av alt som må huskes og ordnes 12. Huske på å ha særeie neste gang du finner en fyr du liker ;-) 13. Hele veien tenke på hva som er best for ungene. Ikke kritisere faren mens de hører på, og ALDRI lyve for dem. 14. Velkommen til ny tilværelse. Nå kommer snart oppgjør for boet (vær nøye med å få signatur på at boet er gjort opp ellers får du ikke giftet deg igjen hvis du noen gang skulle ønske det...) 15. Ett år etter separasjonen sender du inn krav om skilsmisse - endelig er det over :-) Du verden, det var en oversiktlig og god liste, Valnøtt. Men burde ikke pkt 11 gjentas både her og der innimellom? ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/304265-kan-noen-hjelpegi-r%C3%A5d/#findComment-2468634 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atene Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 1. Signatur på flyttemelding til ungene. 2. Sjekk at du har fått signatur..... 3. Finne et sted å bo 4. Flytte ut 5. Be advokaten din få ut pengene dine av felles bosted. Pleier å gå fortere når advokaten sender brev med krav om husleie for din halvdel... 6. Time til mekling på fam.vern. (Uten meklingsattest ingen stønader, men mannen trenger ikke møte, du får attesten likevel etter tre møter tror jeg det er) 7. Sende inn søknad om separasjon når du har meklingsattesten 8. Vente hundre år på sep. papirene.... 9. Sende krav om barnebidrag til Nav sammen med krav om utvidet barnetrygd. (Du trenger separasjonsbevilling for å få b.trygden) 10. Forhandle samværsavtale med faren. (Han vil bli motivert til dette når han skjønner at bidraget går til himmels hvis han ikke har samværsavtale) 11. Ta en pause og et glass rødvin med to venninner for ikke å gå fra forstanden av alt som må huskes og ordnes 12. Huske på å ha særeie neste gang du finner en fyr du liker ;-) 13. Hele veien tenke på hva som er best for ungene. Ikke kritisere faren mens de hører på, og ALDRI lyve for dem. 14. Velkommen til ny tilværelse. Nå kommer snart oppgjør for boet (vær nøye med å få signatur på at boet er gjort opp ellers får du ikke giftet deg igjen hvis du noen gang skulle ønske det...) 15. Ett år etter separasjonen sender du inn krav om skilsmisse - endelig er det over :-) Glimrende! Jeg vil bare legge til at nå får man meglingsattest etter ett møte. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/304265-kan-noen-hjelpegi-r%C3%A5d/#findComment-2468636 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Du verden, det var en oversiktlig og god liste, Valnøtt. Men burde ikke pkt 11 gjentas både her og der innimellom? ) Haha, jo det har du rett i :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/304265-kan-noen-hjelpegi-r%C3%A5d/#findComment-2468800 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kayia Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 1. Signatur på flyttemelding til ungene. 2. Sjekk at du har fått signatur..... 3. Finne et sted å bo 4. Flytte ut 5. Be advokaten din få ut pengene dine av felles bosted. Pleier å gå fortere når advokaten sender brev med krav om husleie for din halvdel... 6. Time til mekling på fam.vern. (Uten meklingsattest ingen stønader, men mannen trenger ikke møte, du får attesten likevel etter tre møter tror jeg det er) 7. Sende inn søknad om separasjon når du har meklingsattesten 8. Vente hundre år på sep. papirene.... 9. Sende krav om barnebidrag til Nav sammen med krav om utvidet barnetrygd. (Du trenger separasjonsbevilling for å få b.trygden) 10. Forhandle samværsavtale med faren. (Han vil bli motivert til dette når han skjønner at bidraget går til himmels hvis han ikke har samværsavtale) 11. Ta en pause og et glass rødvin med to venninner for ikke å gå fra forstanden av alt som må huskes og ordnes 12. Huske på å ha særeie neste gang du finner en fyr du liker ;-) 13. Hele veien tenke på hva som er best for ungene. Ikke kritisere faren mens de hører på, og ALDRI lyve for dem. 14. Velkommen til ny tilværelse. Nå kommer snart oppgjør for boet (vær nøye med å få signatur på at boet er gjort opp ellers får du ikke giftet deg igjen hvis du noen gang skulle ønske det...) 15. Ett år etter separasjonen sender du inn krav om skilsmisse - endelig er det over :-) Oi, dette var en god oversikt Valnøtt! De burde rett og slett legge svaret ditt under kategorier/ sex og samliv i margen til venstre, slik at den ligger lett tilgjengelig for alle som står overfor samlivsbrudd! (Men enig med Mrs. Wallace at pkt 11 kan puttes inn litt her & der og innimnellom hele vegen... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/304265-kan-noen-hjelpegi-r%C3%A5d/#findComment-2468814 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 Oi, dette var en god oversikt Valnøtt! De burde rett og slett legge svaret ditt under kategorier/ sex og samliv i margen til venstre, slik at den ligger lett tilgjengelig for alle som står overfor samlivsbrudd! (Men enig med Mrs. Wallace at pkt 11 kan puttes inn litt her & der og innimnellom hele vegen... Haha - det skal jeg jammen gjøre! Det var mye styr da jeg drev med dette selv - å finne ut hva som skulle av papirer hvor og i hvilken rekkefølge... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/304265-kan-noen-hjelpegi-r%C3%A5d/#findComment-2469000 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.