Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jente, 33 år. På tirsdag oppdaget jeg plutselig at jeg var hoven oppe på hånden. Jeg kan ikke huske å ha slått meg (det må i tilfelle bare ha vært et lite dunk), men jeg har alltid fått blåmerker "bare noen ser på meg". Hånden ble hoven og fikk et stort blåmerke. Etter et par dager var hevelsen borte. Blåmerket er fremdeles stort, men jeg ser jo at det er på retur Midt på hånden, litt ovenfor knoken til langfingeren er det nå en kul under hunden. Jeg kan tydelig se den, den er ca 1-15. cm og "beveglig" under huden. Hva kan dette være? Tenker jo det verste når det gjelder kuler. Ellers ingen plager og i fin form.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/304424-kulbl%C3%A5merke-p%C3%A5-h%C3%A5nden/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Satish Arora, allmennlege

Du forteller at du oppdaget et blåmerke på hånden men den er på retur - det sistnevnte er betryggende og merket bør bli gradvis helt borte. Men dersom du opplever stadig å få blåmerker uten noe grunn bør du få tatt noen enkle blodprøver hos din lege særlig for å sjekke antall blodplater (lavt antall blodplater kan lett gi blåmerker).

Du beskriver så en kul ved langfingeren og er bekymret for dette. Kulen høres ikke ut som noe farlig og du kan godt vente og se hva som skjer med den videre. Dersom den ikke forsvinner i løpet av ca 2 uker bør din lege se på kulen - men igjen er det meget lite sannsynlig at dette skyldes noe farlig. Det er mye mer sannsynlig at dette har sammenheng med noe mer vanlig og ufarlig som feks fortykkelse av en fingersene. Håper at dette hjelper!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...