Gjest Hoggormen Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 Heisann! Fikk foreskrevet Almogran mot migrene av nevrolog for en ukes tid siden. Men jeg skjønner ikke helt hvordan jeg skal bruke det. "så tidlig som mulig i anfallet" er greit å forstå. Men jeg har et lite problem der fordi jeg også får kraftig spenningshodepine enkelte dager. Denne opptrer annerledes, så jeg kjenner forskjell. Problemet er at det må "utvikle" seg litt før jeg kan vite om det er migrene eller speningshodepine på vei. Men her om dagen fikk jeg plutselig den desidert kraftigste migrenehodepinen jeg noen gang har opplevd. Tok da en Almogran som lindret, men smertene var fort tilbake igjen. De var så sterke at jeg ikke fikk sove (noe som vanligvis er det jeg gjør uten problem når jeg får migrene...) Så til spørsmålet da. Nevrologen sa at dosen kan gjentas etter to timer eller mer, men at men ikke skal ta mer enn to tabletter i løpet av et døgn. Dette virket greit å forstå, men da jeg leste pakningsvedlegget og på felleskatalogen.no ble jeg forvirret. Der står det nemlig at man ikke skal bruke flere tabletter mot "den samme hodepinen." Vil det da si at man ikke skal ta en ekstra dose hvis den første virker dårlig? Jeg har hatt mye hodepine i det siste (antagelig pga stress), men jeg er redd for å ta medisin i utide. Redd for å utvikle medikamentrelatert hodepine. Hvor fort skal man kjøre i seg migrenemedisin for at den skal ha god effekt når det noen ganger er vanskelig å skille ut hva slags hodepine som er på vei? De verste migreneanfallene mine er ikke noe problem å kjenne igjen, for da opplever jeg ubehagelige symtpomer før hodepinen kommer (ikke aura, men ubehag som gjerne varer et par timer. Ustøhet, store problemer med å holde meg våken, snakker snøvlete og blir nummen på den siden hodepinen kommer. Det er ikke så lett å få tak i nevrologen min, for han har kort telefontid... Det ble litt kronglete formulert dette, men jeg er veldig usikker på hvor fort jeg skal ta Almogran, og hva de mener med "dosen kan gjentas etter minst to timer." 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/304456-spm-ang-bruk-av-almogran/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.