fredrike Skrevet 24. juni 2001 Skrevet 24. juni 2001 Hei! Jeg skal nå ved mensstart begynne med Yasmin p- piller. Dette er første gang jeg tar p- piller og jeg er usikker. Disse skal jeg ta i 21 dager før jeg tar 7 dager opphold. Er det mulig å utsette menstruasjonsperioden allerede første gangen? Jeg ønsker å utsette den en stund da jeg skal på ferie uken jeg da ville få opphold. Skal jeg da i stedet for å ta opphold 7 dager fortsette på neste brett med en gang og så ta opphold når jeg vil at mensen skal komme??? Slik at jeg nå ved første gang tar p- pillen sammenhengende i 32 dager i strekk???? og ikke 21 dager som beskrevet??? Eller kan jeg ikke ta så lang periode uten å ha opphold for en mensperiode? Vil jeg være beskyttet mot graviditet alle disse dagene? Håper jeg kan få svar på dette:)da jeg er veldig usikker. På forhånd takk! 0 Siter
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 25. juni 2001 Skrevet 25. juni 2001 Du kan selv bestemme når du vil ha mensen, du kan gjerne ta pillen i 32 dager. Du starter på nytt brett etter maks. 7 dagers opphold. Du er da beskyttet hele tiden. God ferie. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.