Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, takker MYE for Åsa P. omtanke og forklaringer.

Men jeg lurer på en sak til, hvordan kan jeg egentlig vite om fosteret mitt lever?

Som sist fikk jeg ikke vite før 5 uker senere at barnet mitt hadde vært dødt så lenge, en situasjon jeg helst ikke vil ha. Om barnet mitt er dødt ønsker jeg å vite det. Lurer på om jeg tar en ny grav.test og om den vil vise positivt så lenge fosteret er der, om det er dødt eller ikke?(Eller kun når det lever)

Skjønner at jeg ikke kan løpe avgårde til legen og forlange at de sjekker fosterlyd eller tar UL i hytt og pine. Det er bare det at det er så vanskelig å gå rundt hver eneste dag å lure på om barnet "er " der eller ikke. Har hørt at så lenge man "føler" seg gravid (kvalme, svimmelhet, avskyfra/lyst på et eller annet ....) så er alt i orden. Men jeg har ikke hatt noe særlig av noen av disse symptomene, ikke nå og ikke forrige gang.

Jeg skal ta kontakt med helsesenteret i morgen for å høre om det er mulig å få en time tidligere hos jordmor (har eg. avtale 4.07) eller om det er noen andre jeg kan få prate med.

Takke enda engang for forståelsen fra din side, det gjorde utrolig godt å se at noen har forståelse for at det kan være en vanskelig situasjon å være i :)

D.S.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/30457-hvordan-vite/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Her skulle vel egentlig Åsa ha svart, men hun er ikke tilgjengelig før senere i uka. Jeg kan imidlertid fortelle deg at selv om fosteret skulle være dødt, vil nok en gravitest vise positivt resultat. Hvis man vil være helt sikker, må man ta blodprlver med 2 dagers mellomrom, for å sjekke om hCG-nivået i blodet stiger som det skal i et normalt svangerskap.

Ellers var det ikke så lett for meg å forstå problemstillingen utover det konkrete du lurte på her.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/30457-hvordan-vite/#findComment-121447
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...