Gå til innhold

Redd for å bli sammenlgnet med tidligere partner

Anbefalte innlegg

Gjest hva skal jeg tro

Hei!

Har akkurat fått meg kjæreste og det er fint på alle måter! Men så er det jeg som selfølgelig alltid overanalyserer (jeg gjør alltid det, klarer ikke la være...!:(. For han er min første kjæreste, mens han er noen år eldre enn meg og har vært i flere forhold tidligere. Blant annet et lengre forhold til ei jente jeg vet likner litt på meg.. Jeg vet det høres dumt ut, men jeg er så redd for å bli sammenliknet med henne! At han bare er sammen med meg som erstatning for henne..

Er det vanlig at man sammenlikner nye kjærester med de man har hatt før eller gir man den nye en sjanse? Er så uerfaren på denne fronten, så jeg vet ikke hva jeg skal tro..

Takknemlig for svar!

Fortsetter under...

Jeg tror nok det er ganske vanlig å sammenligne en ny kjæreste med en gammel, men jeg vil tro at det er minst like vanlig at i denne sammenligningen kommer den nye best ut! :-) Husk at det tross alt er en grunn til at det ble slutt!

Så mange har det ikke vært, men når man har levd noen år, har det jo kommet og gått noen menn ut og inn i livet mitt.

Om jeg ser etter, kan jeg se enkelte likheter mellom disse, men det er vel fordi man gjerne faller for en type mennesker. Være seg væremåte eller utseende.

Er man jente og liker den høye mørke, så er det gjerne noen høye mørke ekser der ute i livet deres. Liker man de slanke, er det noen slanke ekser der ute. Liker man de som er mer kosebamser, så er det noen kosebamser av ekser der ute.

På samme måte kan man vel finne ekser der ute med liknende interesser. Liker man de som koser seg hjemme forann tv'n, er det nok noen slike ekser der ute. Liker man de er adrenalinjagere, finner man nok noen av de eksene også der ute.

Men som morsan skrev, det er en grunn til at det ble slutt.

Og personlig, jeg har aldri sammenlignet mine ekser mot hverandre. Ja, jeg kan se at de gjør ting anderledes, men det er ikke noe jeg går og tenker over.

Om en skjemte meg bort på en måte, så går jeg ikke og håper at den nåværende skal skjemme meg bort på samme måte. Nå nyter jeg det han gjør for meg, og savner ikke noe av det de andre har gjort.

Slapp av og nyt kjæresten din. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...