Gjest berit m.h Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Hei jeg er 39 år,gravid i 4. mnd.(med tvillinger,4 gangs graviditet) og har oppdaget for 3 dager siden at jeg har en utposing mellom endetarm og vagina,denne blokker ofte for vannlatning og avføring,og er forferdelig smertefull.var hos en doktor for 5 dager siden og han skjekket ytre tegn i rectum ,han sa det var tegn på ekstern hemoride.(men dette var før jeg opdaget dette,tidligere trakk den seg mer tilbake etter toalett besøk ) jeg fikk en kirurgisk rekvisisjon, med svar fra legen at dette er et ufarlig (for bebiene) kirurgisk ytre ingrep....nå etter denne opdagelsen, lurer jeg på om svaret hadde vert anderledes, og om det er alvorlig,for ungene eller meg.Noen ganger er det vanskelig å spise og drikke, forde jeg har vanskelig for å tømme meg,klumpen jeg kjente var på størrelse med en hasselnøtt,men utvider seg mye ved toalett besøk......det er forferdelige strekk-smerter rundth hele endetarm og vagina området,og jeg har hatt hemorider sm har kommet og gått,og blødd mer eller mindre, så jeg er nøye med hva jeg spiser, og holder avføringa myk, men allikevel disse plagene.Håper på raskt svar siden smertene er uutholdelige...minner ofte om å bli klippet i kirurgisk uten bedøvelse flere steder på en gang.Hører også lyder som ligner på at noe revner,spesielt ved nysing,hosting,eller selvf ølgelig toalett besøk...ofte er det stort press ved å gå på toalettet,og jeg lurer på om dette kan sette igang en ufrivillig spontan abort.Ved grundig vaginal undersøkelser, har det nesten altid satt igang fødselen......Fint om jeg får raskt svar, da jeg lever i pfysisk og sykisk tortur p.g av dette 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/304631-graviditet-og-kirurgisk-ingrep/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Jeg er ikke legen, men jeg svarer deg litt likevel... Jeg tok bort en innvendig hemoroide, fikk lokalbedøvelse og kjente ingenting. Etter noen timer begynte det å svi veldig, fikk kjøpt meg bedøvende salve, og fikk noen Pinex Forte av legen. Det hjalp! Angrer ikke et sekund på inngrepet, deilig å slippe de forferdelig smertene ved toalettbesøk. Tror du helt trygt kan foreta dette inngrepet, da bedøvelsen er så veldig lokal. Man går rett hjem etterpå! Lykke til;) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/304631-graviditet-og-kirurgisk-ingrep/#findComment-2471989 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Det kan være at du har en hemoroide som det er betennelse i eller som det er dårlig blodsirkulasjon til, og som derfor er så smertefull. Den kan ikke sette i gang en fødsel, og en vaginalundersøkelse kan heller ikke sette i gang en fødsel/abort før tiden. Ved termin kan en grundig undersøkelse hvor legen ’pirker’ på mormunnen, stimulere til at en fødsel går i gang. Så ta du med ro imot tilbudet om kirurgisk behandling, det skader ikke fostrene, men befrir deg for plager og bekymringer. Lykke til med det videre svangerskapet. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/304631-graviditet-og-kirurgisk-ingrep/#findComment-2472089 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.