Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Etter nettopp å ha vært hos en annen jordmor enn hun jeg vanligvis går til, skal jeg nå på glukosetest hos legen i morgen.

Jeg er egentlig litt overraska, da min faste jm ikke har nevnt noe slikt før.

Grunnen til at denne jm vil ha meg til undersøkelse, er bmi`en min. Jeg har alltid veid mer enn folk har trodd pga kraftig benbygning.

Dette svangerskapet begynte jeg med en utgangsvekt på 3 kg mer enn forrrige svangerskap (blir 15 mnd mellom barna). Synes det er litt rart at jeg å plutselig skal ta den testen, da det ikke har vært snakk om det før. På den annen side er det jo greit å få det undersøkt også..

Jeg får nok kanskje i meg mer sukker enn jeg burde.

Det er ellers ingen diabetes i familien. Min førstefødte gutt veide 3,4 kg, og ingen barn har blitt født store vektmessig i familien ellers.

SF-målet var helt ok i dag ved ca.35 + 6.Total vektoppgang på 9 kg.

Jeg er litt urolig. Vet jeg får svaret i morgen, men.....

Har jeg noe å frykte?

Andre her som har tatt en slik test?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/304728-glukosetest-i-morgen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

At sf-målene var bra ved kontrollen er fint, men det som er vesentlig er om det var sukker i urinprøven din. Og har du hatt utslag på sukker tidligere i svangerskapet?

Det glemte jeg å skrive.

Verken i tidligere eller nåværende svangerskap har jeg hatt utslag på noe på urinprøvene. De har vært helt fine, og var det også i dag.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/304728-glukosetest-i-morgen/#findComment-2472962
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...