Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Glimtipper

5

• Lillemus

2

• jubalong70

1

• spiky

1

Gjest mandolina

Er det sant? Jeg husker ikke hvor jeg leste om denne undersøkelsen, så jeg har ikke noe å slå i bordet med ;) Har du en link e.l.? Hadde vært interessant å lese.

Jeg har heler ikke noen link, men har lest det ipå internettavisen i løpet av de siste ukene.

Jeg trodde nemlig også at det forholdt seg slik som du sier, men det var altså omvendt.

Hilsen

Jeg har heler ikke noen link, men har lest det ipå internettavisen i løpet av de siste ukene.

Jeg trodde nemlig også at det forholdt seg slik som du sier, men det var altså omvendt.

Hilsen

Mulig en del tror de kan få opp gnisten i forholdet igjen ved å gifte seg...

Dette var ren synsing, men synes det er rart med dem som har vært samboere en årekke, bestemmer seg for å gifte seg og så gjerne skiller seg etter bare et par år....

Vi forlovet oss og flyttet sammen etter 3 mnd. Da vi giftet oss hadde vi vært sammen i 7 mnd. Kjemperomantisk å gifte seg når en fortsatt er nyforelsket.

For oss føltes det helt riktig å gifte seg så fort. Vi var trygge på at vi var den riktige for hverandre.

Vi har vært gift i snart 7 år nå, og vi har ikke angret et sekund :-)

Annonse

Gjest minnah

Å gifte seg fordi man er veldig forelsket er ikke grunnlag nok, synes jeg ;-)

Selvsagt kan ett år være nok, mange svar nedover her tyder på det, men for min del ville det ikke vært aktuelt å gifte seg så "tidlig" i et forhold.

Vi har forøvrig vært sammen i snart 11 år og ble forlovet på 10-års-dagen. Giftemålet står ettee planen neste sommer. :-)

tzatziki1365380058

Hvor gammel er du?

Er du 20, synes jeg det er tidlig, er du 30 synes jeg dere har vært sammen lenge nok til å tenke bryllup.

Når man er voksen er man "ferdig utviklet", og sannsynligheten for at man endrer seg veldig, vokser fra hverandre, eller at nye veldig spesielle ting dukker opp etter et år, er mye mindre, tror jeg, enn om man treffer hverandre i tidlig 20 - årene. (Også tror jeg generelt det er litt hardere å gi slipp på friheten og å innrette seg i et forhold når man er eldre, så dersom man er sikker etter ett år, vil jeg si at det ikke er noen grunn til å dra det ut).

Sånn har i alle fall jeg opplevd det.

Hilsen

Jøss, egentlig litt rart, men.... Spørs om ikke gubben og jeg burde gifta oss 18 år gamle ;)

Gjest Angela26

Nàr forelskelsen gàr over, kommer hverdagen, husk det :-)

Vi forlova oss etter 4 mnd, og hadde en slags vielse etter 5 mnd bare, med ringer, prest som velsigna oss og vitner.Dette skjedde da vi flytta sammen, og jeg ville ikke leve i samboerskap. Vi er ikke gift pà papiret, det blir vi neste sommer :-D

Det er et godt poeng. Jeg valgte helt annerledes partner når jeg var nitten og nå som jeg er tjuefem.

Men samtidig har det vært litt mer slitsomt å "slipes til hverandre", og akkurat den biten må jo bare bli verre ;)

''Men samtidig har det vært litt mer slitsomt å "slipes til hverandre", og akkurat den biten må jo bare bli verre ;)''

Overhodet ikke. :o) Jeg føler at man blir mer avslappet, tryggere på seg selv og adskillig mer tolerant og overbærende med partneren når man har noen år på baken enn når man er tidlig i 20-årene. :o) Man innser at de små bagatellene er akkurat det, bare bagateller og ser at både en selv og partneren er et helt vanlig menneske med sine feil og mangler og elsker vedkommende alikevel.

Hadde glatt giftet meg etter ett år nå om det hadde passet sånn, men det gjør det altså ikke på lenge ennå.

''Men samtidig har det vært litt mer slitsomt å "slipes til hverandre", og akkurat den biten må jo bare bli verre ;)''

Overhodet ikke. :o) Jeg føler at man blir mer avslappet, tryggere på seg selv og adskillig mer tolerant og overbærende med partneren når man har noen år på baken enn når man er tidlig i 20-årene. :o) Man innser at de små bagatellene er akkurat det, bare bagateller og ser at både en selv og partneren er et helt vanlig menneske med sine feil og mangler og elsker vedkommende alikevel.

Hadde glatt giftet meg etter ett år nå om det hadde passet sånn, men det gjør det altså ikke på lenge ennå.

Jeg har ikke så mye erfaring, siden jeg kun har hatt to seriøse forhold. Men jeg synes denne gangen var litt mer slitsom i forhold til å tilpasse seg hverandres liv. Det kan også være fordi eksen var som en hundevalp og samboeren min nå er utrolig sta, nesten like sta som meg ;)

Men i forhold til å løse de problemene som faktisk oppstår, så går det ti ganger lettere. Litt på grunn av modenhet og litt fordi det var full klaff denne gangen, tenker jeg :)

Annonse

Gjest Snaxypaxy

Meg og snaxy har vært sammen i 11 år nå, forlovet i 9 år..

Kommer liksom ikke videre..

Skulle ønske vi hadde bare giftet oss med en gang.

Så om det føles riktig hadde jeg kjørt på ;0)

Herregud, kan du ikke kalle ham for gubben, mannen e.l? Snaxy.. Høres ut som om du er 14.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...