Gå til innhold

rødbeter i avføring

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker

Har en mistanke om at fargestoffet i rødbeter kan skilles ut fra avføringen når det kommer i vann og legge seg på bunn av toilettskålen. Høres dette fornuftig ut? Har opplevd dette et par ganger, men utelukker selvfølgelig ikke at det er blod. Avføringen er "normal" brun. Alt ser normalt ut, men så etter en liten stund er det rødt nederst i toilettskålen. Ikke rødt på papiret. Odd

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/304755-r%C3%B8dbeter-i-avf%C3%B8ring/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Elextra

Tror ikke blod i avføringen vil legge seg i bunnen av toalettet på den måten, så det høres fornuftig ut.

Husker jeg passet barn, lenge før jeg fikk barn selv, og ble livredd fordi begge barna tisset illrødt! Så kom jeg på at de hadde spist masse fersk rødbet til middagen, og skjønte forklaringen lå der.

Satish Arora, allmennlege

Inntak av rødbeter kan gi rødlig misfarging av både urin og/eller avføring. Dermed er det fullt mulig at det du har opplevd skyldes rødbeter! Men dersom du skulle oppleve rød farge i avføringen uavhengig av rødbeter inntak må du ta kontakt med din lege for videre undersøkelse/sjekk. Det samme gjelder dersom avføringsmønsteren endrer seg eller dersom det skulle være rødt på papiret (som du ikke har opplevd). Håper at dette hjelper!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...