Gå til innhold

Hundeallergi

Anbefalte innlegg

Gjest Hundemenneske =)

Jeg har en samboer som har astma. Han er allergisk mot hund, hest, gris, sau og nøtter. Han er røyker i tilegg. Han er vell egentlig ikke hardt rammet. Han var hos lege å tok pusteprøver for ikke lenge siden og da nektet legen å tro at han var både asmatiker og røyker. Han er et aktivt friluftsmenneske. Av og til har han dager der han er veldig tett. Det høres da ut som han er tett i luftveiene og i nesen. Hva det kommer av er, er jeg ikke sikker på. Det er ikke alt han reagere like mye på. Vi har bl.a. et vennepar som har en jakthund. Der kan han være uten problem. Så er det andre hunder han kan reagerer mere på. Sau og gris er vell de verste. Mitt spørsmål lyder da etter hvert slik som dette: Tror du det er noe slags mulighet for at vi kunne hatt hund? Hvis han ikke blir tett av hunden, kan han ta skade av det på andre måter? Kan astmaen plutselig bli verre eller lignende? Mitt største ønske er å få hund igjen og har veldig lyst å prøve, men er redd det skal skade han på noe måte. Det finnes jo hunder som er allergivennlige. Det finnes også sjampoer man kan bruke. Kan han leve på f. eks. Zyrtec og ha en hund uten at det er noe problem?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/304764-hundeallergi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...