Gjest frustrert mademoiselle Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Hei, Jeg er en jente på 31 år som de siste to - tre månedene har vært plaget av periodevise smerter i underlivet. Jeg har vært i et fast forhold i nærmere et år. Det fortoner seg slik at jeg får en kraftig hvit utflod i noen dager, deretter får jeg svie og kløe (utfloden forsvinner) - mest på de indre kjønnslepper, men også rundt skjedeåpningen. Det er veldig vondt ved samleie, det føles som om det er en "vegg" i skjeden som gjør at penis ikke trenger helt inn. Sæd forværrer smertene og det svir lenge etterpå. Det varer i ca 2-3 uker så går det over, men jeg kan fortsatt kjenne litt smerter ved samleie. Nå er det tredje gang i løpet av to - tre måneder dette skjer og jeg kjenner igjen symptomene med det samme. Jeg har vært til gynekolog (på slutten av en periode) som tok diverse tester, også celleprøve, men prøvene viser ingen sykdommer, soppinfeksjon eller bakteriell vaginose. Det er selvsagt frusterende å oppleve dette - for begge parter i forholdet. Vi trodde det kunne være allergisk reaksjon mot et glidemiddel, men denne gangen har vi ikke brukt den. Før jeg bruker mer penger på lege/gynekologer vil jeg høre om det er noen symptomer du kjenner til og kan tipse meg om hva det kan være. Har inntrykk av at man ofte blir "avspist" med at det er soppinfeksjon - det er jeg helt sikker på at det ikke er. Canesten eller lignende "biter ikke" på. Det svir også litt når jeg tisser og i etterkant. Har aldri før hatt urinveisinfeksjon og kjenner ikke disse symptomene, men jeg har ikke blod i urinen i hvert fall. Jeg har også lest litt om vestilbulitt, men kjenner meg ikke helt igjen i de beskrivelsene heller. Takknemlig for svar som kan hjelpe meg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/304799-uforklarelige-smerter-i-underliv/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Det er ikke så enkelt å komme med forslag til diagnose uten å undersøke deg, og selv da er det tilsynelatende vanskelig. Har man utelukket en hudlidelse som lichen? Noen kvinner kan ha en utposing under urinrøret, et divertikkel, som kan gi ubehag ved samleie og svie ved vannlating. Jeg synes heller ikke at dine symptomer stemmer med vestibulitt. Allergi over sæd er ikke påvist, men noen kvinner beskriver ubehag av sæd. Hvis det fortsetter og er like uklart, foreslår jeg at du henvises til en spesiell klinikk for ’vulvalidelser’. Det finnes på Rikshospitalet og på Olafiaklinikken i Oslo. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/304799-uforklarelige-smerter-i-underliv/#findComment-2473987 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.