Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest pergo86

Hei Hei. Fat ut at jeg måtte bruke dette hjelpemiddle, sitter med så ufattelig masse ustilte spm :) Jeg å min samboer har nå prøvd å bli gravid i over 1 år, har hadd sex uten å bli gravid i 4 år. er nå til utredning. alt var fint med sæprøvene til sambo, di lå på 14 % å normalt ligger di på 15 % . så legen vår sa at han kunne gjøre meg gravid på normal måte. østrogene mitt er lavt, har mens veldig sjeldent/ ujevnt, kan gå mnd i mellom. så nå går jeg på en kur som heter provere, den skal jeg ta 2 tab om dagen i 14 dager, når jeg slutter med denne , skal jeg da få en bløding. da 3 mens dag skal jeg bynne på pergotime. jeg lurer på om : Når er sjansen størst å bli gravid med pergo. ? legen min sa at størst sjanse var dagen etter jeg sluttet med pergo. stemmer dette. Hvor sto sjanse er det får at jeg blir gravid ? er så utrolig spent :) håper på svar snarest :) Takk takk

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/304913-pergotime/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det er ikke mulig å forutsi om kuren vil føre til eggløsning som sannsynligvis er forklaring på at du har sjeldne menstruasjoner og ikke blir gravid. Hvis du har for lav mengde av østrogen, vil kuren sannsynligvis ikke virke. Hvis du ikke får blødning etter kuren med provera, er det tegn på for lavt østrogen, og da må det gjerne hormonsprøyter til for å få frem eggløsning.

Du opplyser ikke din alder, det er helt avgjørende for å si noe om sjansen for å bli gravid. Hvis du er 25 år og får eggløsning, er sjansen per måned ca 25%, hvis du er 30 år er sjansen ca 17% per måned, hvis du er 35 12%.

Lykke til med behandlingen.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/304913-pergotime/#findComment-2474666
Del på andre sider

Det er ikke mulig å forutsi om kuren vil føre til eggløsning som sannsynligvis er forklaring på at du har sjeldne menstruasjoner og ikke blir gravid. Hvis du har for lav mengde av østrogen, vil kuren sannsynligvis ikke virke. Hvis du ikke får blødning etter kuren med provera, er det tegn på for lavt østrogen, og da må det gjerne hormonsprøyter til for å få frem eggløsning.

Du opplyser ikke din alder, det er helt avgjørende for å si noe om sjansen for å bli gravid. Hvis du er 25 år og får eggløsning, er sjansen per måned ca 25%, hvis du er 30 år er sjansen ca 17% per måned, hvis du er 35 12%.

Lykke til med behandlingen.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Jeg er 21 år gammel å min samboer er 28 .

jeg har gådd på provera tidligere , å da fikk jeg blødnig av kuren.

Så hva tror du ?

er det får at jeg ikke har mens jeg ikke blir gravid tror du ?

svar tilbake :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/304913-pergotime/#findComment-2474682
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...