Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest pergo86

Hei. stilte dette spm til deg i sted : Hei Hei. Fat ut at jeg måtte bruke dette hjelpemiddle, sitter med så ufattelig masse ustilte spm :) Jeg å min samboer har nå prøvd å bli gravid i over 1 år, har hadd sex uten å bli gravid i 4 år. er nå til utredning. alt var fint med sæprøvene til sambo, di lå på 14 % å normalt ligger di på 15 % . så legen vår sa at han kunne gjøre meg gravid på normal måte. østrogene mitt er lavt, har mens veldig sjeldent/ ujevnt, kan gå mnd i mellom. så nå går jeg på en kur som heter provere, den skal jeg ta 2 tab om dagen i 14 dager, når jeg slutter med denne , skal jeg da få en bløding. da 3 mens dag skal jeg bynne på pergotime. jeg lurer på om : Når er sjansen størst å bli gravid med pergo. ? legen min sa at størst sjanse var dagen etter jeg sluttet med pergo. stemmer dette. Hvor sto sjanse er det får at jeg blir gravid ? er så utrolig spent :) håper på svar snarest :) Takk takk Å fikk svar. jeg svarer nå igjenn på det du skrev, å håper igjenn på svar. jeg er 21 år å min samboer er 28 år. jeg har tidligere gådd på provera å fikk da blødning av den, noe lege sa var posetivt at den virket på meg. han sa jeg skulle gå på provera igjenn til blødningen kom så begynne på pergotime. så hvor stor sjanse har jeg da? å når er sjansen best å bli gravid på en slik kur ? når bør vi ha sex får å oppna graviditet??? håper på svar fort.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/304921-pergotime/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Jeg har vel svart på dine spørsmål, men gjentar at det er etter siste tablett det er størst mulighet, men ha samleie annenhver dag fra dere starter med tablettene helt til det kommer menstruasjon, det er sikrest da man ikke helt kan forutse når eggløsningen kommer. Sjansen per måned er altså ca 25% hvis det kommer eggløsning. Det kan testes ved at du måler temperatur, den stiger et par streker etter eggløsning. Man kan også ta en blodprøve 10-12 dager etter siste tablett for å sjekke om det kom eggløsning. Snakk med legen om det.

Vennlig hilsen Mette M Moen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/304921-pergotime/#findComment-2475239
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...