Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Logamel

Jeg vet ikke om dette bør gå til en gynekolog eller hudlege: Jeg er av og til plaget av eksem rundt skjedeåpningen, - små blemmer, sår. Jeg fikk for mange år siden en salve som het Logamel (Civa), og som var veldig god mot slike ting. Den selges visst ikke mer. Jeg er nå plaget av et tilsvarende utslett - det er sårt og vondt, med blemmer og svie. Kjøpte en cortisonsalve, og har forsøkt den og mentholatum i flere dager uten hell. Så fant jeg plutselig i dag i skapet en tube Logamel - den er kanskje 10 år gammel. Da jeg smurte den på, ble jeg varm i huden og det sved litt - men etter et par timer er jeg vesentlig bedre.Det står at den inneholder flumecason, plivalas, triclosan, cetanol, stearol, cetyl, palmit... Jeg er ute etter å få vite om det finnes en annen salve på markedet som tilsvarer Logamel - i og med at den ikke lenger er i salg... og evt. hvorfor den ikke lenger selges i Norge. Er det mulig å få tak i den i et annet land, eller produseres den ikke lenger?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/304934-eksem/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Logamel er en middels sterk kortisonsalve tilsatt antibiotikum. Hvorfor den er gått ut av salg i Norge kan jeg ikke opplyse deg om. Det kan være at salget har vært dårlig eller at det er kommet erstatninger eller at dokumentasjonen ikke har vært tilstrekkelig. Det er andre salver på markedet som har samme effekt: Apolar med dekvalin og Locoidol. Snakk med din lege, du må ha resept. Hvis alternativene ikke hjelper, kan du kontakte firmaet som har solgt Logamel i Norge og høre om den kan fås fra utlandet, men mon ikke de andre salver kan hjelpe deg?

Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/304934-eksem/#findComment-2475253
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...