Gjest Logamel Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Jeg vet ikke om dette bør gå til en gynekolog eller hudlege: Jeg er av og til plaget av eksem rundt skjedeåpningen, - små blemmer, sår. Jeg fikk for mange år siden en salve som het Logamel (Civa), og som var veldig god mot slike ting. Den selges visst ikke mer. Jeg er nå plaget av et tilsvarende utslett - det er sårt og vondt, med blemmer og svie. Kjøpte en cortisonsalve, og har forsøkt den og mentholatum i flere dager uten hell. Så fant jeg plutselig i dag i skapet en tube Logamel - den er kanskje 10 år gammel. Da jeg smurte den på, ble jeg varm i huden og det sved litt - men etter et par timer er jeg vesentlig bedre.Det står at den inneholder flumecason, plivalas, triclosan, cetanol, stearol, cetyl, palmit... Jeg er ute etter å få vite om det finnes en annen salve på markedet som tilsvarer Logamel - i og med at den ikke lenger er i salg... og evt. hvorfor den ikke lenger selges i Norge. Er det mulig å få tak i den i et annet land, eller produseres den ikke lenger? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/304934-eksem/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 Logamel er en middels sterk kortisonsalve tilsatt antibiotikum. Hvorfor den er gått ut av salg i Norge kan jeg ikke opplyse deg om. Det kan være at salget har vært dårlig eller at det er kommet erstatninger eller at dokumentasjonen ikke har vært tilstrekkelig. Det er andre salver på markedet som har samme effekt: Apolar med dekvalin og Locoidol. Snakk med din lege, du må ha resept. Hvis alternativene ikke hjelper, kan du kontakte firmaet som har solgt Logamel i Norge og høre om den kan fås fra utlandet, men mon ikke de andre salver kan hjelpe deg? Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/304934-eksem/#findComment-2475253 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.