Gå til innhold

Eggehvite i urin - uke 19

Anbefalte innlegg

Gjest (Anonymous)

Jeg har fått påvist proteiner i urin på begge prøvene jeg har levert (uke 11 og uke 19). Jeg vet at sammen med vann i kroppen og høyt blodtrykk kan dette være tegn på svangerskapsforgiftning. Men jeg har ikke vann i kroppen, og blodtrykket er lavt (90/60). Har heller ingen symptomer på urinveisinfeksjon. Legen min sa jeg ikke skulle bekymre meg, og levere ny prøve om 14 dager.

Men jeg bekymrer meg jo litt allikevel, og lurer på hva dette kommer av, og er det bare farlig dersom det er i sammenheng med svangerskapsforgiftning? Hva skjer dersom det fortsatt blir påvist proteiner når jeg leverer ny prøve?

Tusen takk for svar!

Litt bekymret...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/30497-eggehvite-i-urin-uke-19/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Du kan helt klart stole på at du ikke har noen svangerskapsforgiftning, selv om du har fått påvist proteiner i urinen. Jeg kan ikke sikkert si hva det kommer av at du har dette, men det bør din lege kanskje ha mer innsikt i. Svangerskapsforgiftning opptrer sjelden før uke 28 og det høye blodtrykket er avgjørende, sammen med proteiner i urinen for at man skal få stilt diagnosen. Blodtrykket ditt er heller lavt, så det er ihvertfall ikke noe å bekykmre seg for på dette tidspunkt, hvis ikke svimmelhet og slapphet er et problem for deg. Disse symptomene kan man få ved lavt blodtrykk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...