eim Skrevet 25. juni 2001 Del Skrevet 25. juni 2001 Hei. Da jeg fikk sønnen min for en stund siden, måtte han tas med keisersnitt. De fortalte meg da at han ble veldig stresset av riene. Hjertefrekvensen ble halvert etter hver ri. I tillegg til at han ikke var kommet langt nok ned i bekkenet. Fostervannet var også veldig misfarvet. Jeg tror de kalte det "meget truende afyksi". Kan dere forklare meg hva dette er, da jeg synes jeg ikke fikk noen god forklaring på sykehuset. Hvis jeg blir gravid på ny, kan det samme skje igjen? På forhånd takk. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/30507-haste-keisersnitt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Endsjø, jordmor Skrevet 26. juni 2001 Del Skrevet 26. juni 2001 Meget truende asfyksi vil si at barnet fikk altfor lite surstoff i perioder under fødselen. Det var helt klart på tide å få han ut. Noen ganger kan de kraftige riene, hvis de ikke fører til fødsel, gjøre at barnet får liten tilførsel av surstoff gjennom navlestrengen. Den lille kroppen vil prioritere å sende surstoffet til de viktigste organene, hjertet, hjerne, osv. og tarmen blir som et resultet av dette slapp. Avføringen, som kun består av fordøyd fostervann, vil sive ut i fostervannet og sette stygg farge på dette i utgangspunktet er som blakket vann. Det kan tenkes at barnet hadde stilt seg feil inn i bekkenet og dermed ikke kom seg ned og ut, som planen egentlig var. Da vil riene ikke ha noen effekt på framdriften av fødselen, selv om det blir åpning. Det er godt at barnet kom ut i tide og er frisk og fin (regner med det, siden du ikke sier noe annet). Det skulle ikke være noe i veien for at du kan få flere barn, men du hadde sikkert hatt glede av å få tatt et røntgenbilde av bekkenet ditt før du evt. blir gravid igjen. Dette fordi det er lurt å få avklart om bekkenet ditt har utspring e.l., som kan være til hinder for barnet under fødsel. Hvis det skulle vise seg å være noe galt med bekkenet ditt, er det ikke verre enn at man planlegger keisersnitt en uke eller to før termin. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/30507-haste-keisersnitt/#findComment-121564 Del på andre sider Flere delingsvalg…
eim Skrevet 26. juni 2001 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2001 Meget truende asfyksi vil si at barnet fikk altfor lite surstoff i perioder under fødselen. Det var helt klart på tide å få han ut. Noen ganger kan de kraftige riene, hvis de ikke fører til fødsel, gjøre at barnet får liten tilførsel av surstoff gjennom navlestrengen. Den lille kroppen vil prioritere å sende surstoffet til de viktigste organene, hjertet, hjerne, osv. og tarmen blir som et resultet av dette slapp. Avføringen, som kun består av fordøyd fostervann, vil sive ut i fostervannet og sette stygg farge på dette i utgangspunktet er som blakket vann. Det kan tenkes at barnet hadde stilt seg feil inn i bekkenet og dermed ikke kom seg ned og ut, som planen egentlig var. Da vil riene ikke ha noen effekt på framdriften av fødselen, selv om det blir åpning. Det er godt at barnet kom ut i tide og er frisk og fin (regner med det, siden du ikke sier noe annet). Det skulle ikke være noe i veien for at du kan få flere barn, men du hadde sikkert hatt glede av å få tatt et røntgenbilde av bekkenet ditt før du evt. blir gravid igjen. Dette fordi det er lurt å få avklart om bekkenet ditt har utspring e.l., som kan være til hinder for barnet under fødsel. Hvis det skulle vise seg å være noe galt med bekkenet ditt, er det ikke verre enn at man planlegger keisersnitt en uke eller to før termin. Tusen takk for utfyllende svar!!! Sønnen min er helt frisk og fin! Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/30507-haste-keisersnitt/#findComment-121583 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.