Gjest Forferdelig vondt Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Dame 54 år. C3/C4: Arthrose i intervertebralleddene med reduksjon av foramen intervertebrale på begge sider. C4/C5:Arthrose i høyre intervertebrale ledd med nerveforamen stenose. I tillegg median skive prolaps med lett venstresidig overvekt og trykk på duralsekken. C5/C6: Skivedegenerasjon, spondylose og uncovertebralarthrose. Venstresidig paramedian skive prolaps med affeksjon av venstre C6 nerverot, tydende på durasellsekken og medulla cervicalis. Moderat spinalstenose på det nivå. C6/C7: Uncovertebralarthrose med venstresidig nerveformen stenose og tegn på affeksjon av venstre C7 nerverot. Det bemerkes at alle foraminae intervertebrale fra C3 til C7 er redusert og det er sannsynlig nerveaffeksjon på flere nivåer. Ingen synlig signalendringer i medulla. Sitat slutt. Det er hva siste MR viste. Jobbet som Renholder, ramlet på isen på jobb desember 2000 slo meg kraftig i rygg og baken, fikk utsrtåling til arm og ble svimmel og vondt, var hjemme noen dager gikk på jobb men hadde problemer med og gå og gjøre jobben, heldigvis kom jula og jeg var rolig i tre uker som var bra. Begynte og jobbe igjen men var ikke som før. Klarte og komme meg omtrent igjennom 2001 men sluttet og jobbe i nesten et år begynte igjen høst 2002. Jeg fikk mer og mer vondt i skuldre og armer og noe i nakken, hadde hele tiden utstråling til særlig høyre arm og noe svimmel av og til. Før Jul 2002 løftet jeg noen bord og stoler før boning av gulv, det var da det ble virkelig vondt i hele nakke , skuldre og armer. Senere bare økte smertene, jeg kunne ikke sove, ikke stelle meg selv, nesten ikke spise, ikke gjøre noe som helst, det var forferdelig. Var ikke mottagelig for noen form for behandling, det ble bare værre. Idag er jeg noe bedre men må passe meg hele tiden for brå bevegelser, løfte ting osv. Har funnet ut at og være i konstant varme i lengere perioder eks noen måneder er det eneste som hjelper på smertene og førligheten blir bedre. Ellers tar jeg Ibux 500 mg når det er for vondt. Spesialisten sier det eneste som kan hjelpe utenom varme er operasjon noe jeg er klar over, men vil vente til det er absolutt nødvendig er litt redd, jeg kan klare hverdagen bedre nu. Spørsmålet er:kan det være sammenheng mellom fallet på isen og slik jeg har det idag, dette er det vanskelig og få uttalelse på. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/305145-nakkeskade-to-store-prolaps/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Satish Arora, allmennlege Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Jeg forstår at du har det forferdelig vondt. Det er meget vanskelig å svare konkret på om fallet på isen har sammenheng med dine smerter. Det er en god mulighet for at dette er tilfelle men for å kunne svare mer konkret vil man være avhengig av å vite mer om hendelsen samt funn av undersøkelsene som ble gjort kort tid etter fallet. Dermed er det egentlig kun din fastlege eller spesialist som kan gi en uttatelse om dette! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/305145-nakkeskade-to-store-prolaps/#findComment-2478521 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.