Gjest usikker og trist Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 I 4-5 måneder har jeg vært veldig i tvil på om forholdet med samboeren var riktig. Jeg prøvde i den perioden å gjøre det slutt 3 ganger men det endte alltid med at han klarte å overtale meg til å bli. Forrige uke gjorde jeg det slutt igjen og er nå på vei til å flytte. Denne gangen prøvde han ikke å stoppe meg og jeg er veldig takknemlig for det. Han er en fenomenal fyr på alle måter, og jeg forstår ikke selv hvorfor jeg ikke er fornøyd. Jeg har virkelig prøvd å få tilbake mer enn vennskapelige følelser for han den siste tiden, men det har alltid føltes feil. Av den grunn syns jeg det er riktig å avslutte forholdet, man skal vel ha sterkere følelser for en partner enn man har for venner? Jeg er klar over at man ikke kan forvente å være stormende forelsket, men likevel. Vi er begge i 30-årene og burde være godt nok voksne til å takle dette. Jeg har det greit nok, i og med at det tross alt var jeg som ville ut. Han har det forferdelig vondt, jeg klarer ikke å se på at han har det så grusomt. Og jeg føler meg så råtten for at jeg gjør dette mot han. Når jeg møter han i forbindelse med oppgjør av hus og praktiske ting blir jeg helt ødelagt inni meg fordi jeg ser at han lider så åpenlyst. Jeg er jo tross alt glad i han og han har vært en del av livet mitt de siste 6 årene. Kan det tenkes jeg gjør feil i å flytte fra han? Burde det vært enklere dersom forholdet absolutt ikke kunne reddes? Er så forferdelig i tvil nå. Det eneste jeg vet er at jeg ikke er lykkelig med han, men at jeg er veldig glad i han.. Har noen opplevd noe tilsvarende? Skal det føles så vondt selv om man er den som vil ut av et forhold? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/305180-gj%C3%B8r-jeg-det-rette/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Silver Fairy Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Ikke bli sammen med han igjen pga medlidenhet. Ingen ting har forandret seg, så hvorfor gå tilbake? Du har gjort det slutt tre ganger før, burde ikke det fortelle deg noe? Jeg tror du gjør det rette. Hold på avgjørelsen din denne gangen. Å gå fra partneren sin gjør vondt uansett hvem det er som gjør det slutt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/305180-gj%C3%B8r-jeg-det-rette/#findComment-2477431 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest usikker og trist Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Ikke bli sammen med han igjen pga medlidenhet. Ingen ting har forandret seg, så hvorfor gå tilbake? Du har gjort det slutt tre ganger før, burde ikke det fortelle deg noe? Jeg tror du gjør det rette. Hold på avgjørelsen din denne gangen. Å gå fra partneren sin gjør vondt uansett hvem det er som gjør det slutt. Takk for tilbakemelding. Jeg vet det er litt dumt å spørre andre om råd ettersom det kun er jeg som kan finne ut av dette. Men jeg syns det hjelper å høre andres syn. De av vennene mine jeg har snakket med samt foreldrene mine sier også jeg gjør det rette og at jeg må tenke på hva som er bra for meg selv, ikke han. Men jeg føler meg litt egoistisk da.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/305180-gj%C3%B8r-jeg-det-rette/#findComment-2477432 Del på andre sider Flere delingsvalg…
lei mann Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Hei, kanskje ikke disse ordene du vil ha.. Jeg var sammen med en jente i ca 2 år, jeg var veldig usikker men gjorde det slutt. Var glad i henne og barna hennes, følte det ikke var den store kjærligheten. Er gått et par mnd nå, hun har møtt en ny og jeg ser hun har det veldig bra. Sliter selv med depresjon nå, angrer veldig på at jeg gjorde det slutt. Skulle når jeg var sammen med henne tenkt på hvordan et liv uten henne ville være.... Håper du finne ut av dette:) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/305180-gj%C3%B8r-jeg-det-rette/#findComment-2478878 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest usikker og trist Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Hei, kanskje ikke disse ordene du vil ha.. Jeg var sammen med en jente i ca 2 år, jeg var veldig usikker men gjorde det slutt. Var glad i henne og barna hennes, følte det ikke var den store kjærligheten. Er gått et par mnd nå, hun har møtt en ny og jeg ser hun har det veldig bra. Sliter selv med depresjon nå, angrer veldig på at jeg gjorde det slutt. Skulle når jeg var sammen med henne tenkt på hvordan et liv uten henne ville være.... Håper du finne ut av dette:) Huff, synd du lærte dette på den harde måten:( Det er dette jeg er litt småredd for jeg også. Men nå er jeg midt i pakking og planlegging av en fremtid alene. Jeg har det stort sett bedre enn jeg har hatt på lenge. Men jeg ser jo at han har det så vondt. Så når vi snakker sammen i tlf eller pr person så får jeg skikkelig vondt innvendig fordi jeg gjør dette mot han. Dog angrer jeg ikke på min avgjørelse, foreløpig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/305180-gj%C3%B8r-jeg-det-rette/#findComment-2480403 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tyr 81 Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Takk for tilbakemelding. Jeg vet det er litt dumt å spørre andre om råd ettersom det kun er jeg som kan finne ut av dette. Men jeg syns det hjelper å høre andres syn. De av vennene mine jeg har snakket med samt foreldrene mine sier også jeg gjør det rette og at jeg må tenke på hva som er bra for meg selv, ikke han. Men jeg føler meg litt egoistisk da.. Er i akkurat samme situasjon selv :/ Har nettopp flytta ut, riktigok for en "pause" men tror jeg kjenner at det er riktig å gjøre det.. Bare at det gjør så vondt likevel, og som du sier, det å se han slik er virkelig tøft.. Jeg er jo glad i han, men ikke på den måten lengre.. Noen ganger får jeg lyst til å bare blåse i meg selv og bli sammen igjen for hans skyld, men.. Det blir jo bare feil... Likevel vet jeg ikke om jeg klarer å gjøre det ordentlig slutt enda Også usikker og trist... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/305180-gj%C3%B8r-jeg-det-rette/#findComment-2480488 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest usikker og trist Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Er i akkurat samme situasjon selv :/ Har nettopp flytta ut, riktigok for en "pause" men tror jeg kjenner at det er riktig å gjøre det.. Bare at det gjør så vondt likevel, og som du sier, det å se han slik er virkelig tøft.. Jeg er jo glad i han, men ikke på den måten lengre.. Noen ganger får jeg lyst til å bare blåse i meg selv og bli sammen igjen for hans skyld, men.. Det blir jo bare feil... Likevel vet jeg ikke om jeg klarer å gjøre det ordentlig slutt enda Også usikker og trist... Forstår nøyaktig hvordan du har det. Syns det er helt for jævlig, og det er jo egentlig ikke så mye vi kan gjøre for at de får det bedre, så lenge vi ikke har de rette følelsene.. og det er vel heller ikke riktig å bare fortsette sammen pga at han skal få det bedre.. Men dette er ikke enkelt. Har dere vært sammen lenge? Mulig vi også kunne prøvd pause, men vet ikke helt hva en pause vil si.. vil egentlig ikke gi han forhåpninger om at det kan bli oss igjen heller.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/305180-gj%C3%B8r-jeg-det-rette/#findComment-2480610 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.