Gå til innhold

Slitsomt med intimbarbering

Anbefalte innlegg

Gjest Trolline

Syns etterhvert at dette begynner å bli litt slitsomt. Har så lyst å være klattbabert og ren slik som på film/blader, men det er jammen ikke lett. For det første vokser hårene så raskt at jeg må barbere meg hver dag og av og til virker det nesten som det bare går noen timer fra barbering til det begynner å kjennes stikkete. Dessuten lurer jeg litt på om jeg kanskje har mer hår enn folk flest? Jeg har nemlig tett med hår nesten helt inn til de indre kjønnsleppene og til langt bak til rundt anus. Og her er det IKKE særlig enkelt å komme til. Må ligge på gulvet med flyttbart speil for å få det til.

Bruker litt Brasilian voksing av og til (tar det på meg selv), men er som regel ikke talmodig nok til å la det vokse ut så langt før jeg kan fjerne hårene igjen. Lang tid tar det også med tanke på alle forberedelsene som må gjøres (peeling etc).

Det siste problemet er huden. Enten jeg barberer, bruker hårfjerningskrem eller voks, så får jeg nesten alltid røde kviselignende prikker. Dette til tross for at jeg peeler og bruker spesialkremer mot dette.

Akk, det er slitsomt å være kvinne i disse hårfobiske tider...

Er det noen der ute som deler min frustrasjon og/eller har noen gode råd?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/305209-slitsomt-med-intimbarbering/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Jeg tar det 1-2 ganger i uka, da sitter jeg i badekaret med en del vann og da tar jeg legger og armhuler først så hårene nedentil er myke og huden varm når jeg kommer så langt.

Etter en stud får du ikke røde prikker lenger, har ikke hatt det på så lenge jeg kan huske jeg.

Mary Poppins

De fleste synes dette høres helt forderfelig ut.. men jeg barberer meg faktisk uten hverken vann, baberskum eller noe sånt, men jeg bruker alltid en skarp barberhøvel. Barberer både med hårene først, og mot hårene etterpå. Går kjempe fort og jeg får ingen røde prikker.

Gjest Trolline

De fleste synes dette høres helt forderfelig ut.. men jeg barberer meg faktisk uten hverken vann, baberskum eller noe sånt, men jeg bruker alltid en skarp barberhøvel. Barberer både med hårene først, og mot hårene etterpå. Går kjempe fort og jeg får ingen røde prikker.

Du er heldig. Da skjønner du nok ikke at jeg sliter, når du har det så enkelt!

Gjest Trolline

Jeg tar det 1-2 ganger i uka, da sitter jeg i badekaret med en del vann og da tar jeg legger og armhuler først så hårene nedentil er myke og huden varm når jeg kommer så langt.

Etter en stud får du ikke røde prikker lenger, har ikke hatt det på så lenge jeg kan huske jeg.

Godt å høre at prikkene muligens forsvinner. Hvor lenge holdt du på med hårfjerningen før de forsvant? Jeg har holdt på i et halvt år sånn ca.

Godt å høre at prikkene muligens forsvinner. Hvor lenge holdt du på med hårfjerningen før de forsvant? Jeg har holdt på i et halvt år sånn ca.

Det husker jeg ikke, men det var nok ganske lenge. Sløv høvel er ikke noe godt i alle fall. Siden jeg ble sammen med kjæresten for 3 år siden har jeg barbert meg mer jevnlig enn jeg gjorde de par årene før der og har ikke hatt nupper i denne tiden i alle fall.

Annonse

Gjest maximeter

Jeg holder med de her som ber deg gjøre det på salong. Da slipper du frustrasjonene sånn hver dag.

Men jeg skjønner ikke hvorfor du må ha speil og være helt gummimann for å få barbert. Selv tar jeg barberskum på og barberer "i blinde". Holder barberhøvelen i høyre hånda og bruker venstre som hjelp. Jeg har ikke mye hår over alt men tar over de indre kjønnslepper, mellomkjøtt, anus osv. Det går helt greit uten å se, du barberer med høyre og kjenner med venstre at det ikke er piggete. (omvendte hender for noen da :)

Jeg må også si at prikkene kan forsvinne etterhvert. Kan vagt erindre slikt problem men har det ikke nå. Kan ikke huske hvor lenge jeg måtte barbere meg før det roet seg.

Gjest Sulky

Godt råd: slutt. Stuss vekk litt på lengden og la resten være. Livet er for kort til å bruke masse tid og bekymringer på å gå og klø og tenke på underlivet sitt mht til naturlig hårvekst. Det fins mange mer interessante, tiltekkende og sexy syssler enn egen ustoppelig intimbarbering. Penger folk foreslår du skal bruke i salong (! skrekk & gru!) kan du kjøpe noe sexy undertøy for.

filiokus81

Jeg holder med de her som ber deg gjøre det på salong. Da slipper du frustrasjonene sånn hver dag.

Men jeg skjønner ikke hvorfor du må ha speil og være helt gummimann for å få barbert. Selv tar jeg barberskum på og barberer "i blinde". Holder barberhøvelen i høyre hånda og bruker venstre som hjelp. Jeg har ikke mye hår over alt men tar over de indre kjønnslepper, mellomkjøtt, anus osv. Det går helt greit uten å se, du barberer med høyre og kjenner med venstre at det ikke er piggete. (omvendte hender for noen da :)

Jeg må også si at prikkene kan forsvinne etterhvert. Kan vagt erindre slikt problem men har det ikke nå. Kan ikke huske hvor lenge jeg måtte barbere meg før det roet seg.

Signerer denne! Lær deg å barbere uten å måtte se hva du gjør, da er det mye enklere :o)

Er man snerpete når man er for sjenert til å foreta FULL voksing i salong?

''Er man snerpete når man er for sjenert til å foreta FULL voksing i salong?''

Jeg blir bare mer og mer snerpete med årene skjønner jeg - aldri i verden om jeg kommer til å vokse noe mellom knærne og puppene i en salong!

Gjest Elextra

''Er man snerpete når man er for sjenert til å foreta FULL voksing i salong?''

Jeg blir bare mer og mer snerpete med årene skjønner jeg - aldri i verden om jeg kommer til å vokse noe mellom knærne og puppene i en salong!

Jeg vokset bikinikanten en gang for mange år siden - med trusen på - og omtrent der går grensen min, tror jeg :-)

(og ikke var det særlig behagelig heller!)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...