Gjest delshad Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 jeg er en mann og er 29 år gammel har vært hos min fast lege og jeg har tatt blod prøve og ultralyd og avføringsprøve.men alt viste seg at det er normalt .jeg har vondt på høgre side av magen som brenner.jeg har ikke treg mage og avføringen er bra og har ikke søvnproblemer.jeg har ikke mage luft og er helt er frisk.også reagerer på ingen mat.jeg har hatt veldig stress og bekymringer samt annet masse spent i livet mitt i de sisste 8månedene.jeg fikk dette vondtet plutsleg for 2måneder siden.når jeg sitter har jeg mest vondt spesial når jeg bøyer meg og jeg puster vanskelig i den tida.når jeg ligger føler jeg bedre.det er som en ting brenner inn i hele høgre side av magen min .dette vondtet sprer seg kun på en side av magen min og det er høgre sida. er dette en sykdom og går fra seg selv eller skal jeg ha den hele livet mitt? hva kan jeg gjøre for jeg blir frisk igjen? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/305252-vondt-p%C3%A5-hele-h%C3%B8gre-side-av-magen-som-brenner/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Satish Arora, allmennlege Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 Du forteller at du har tatt blodprøver, ultralyd og avføringsprøve hos fastlegen og svaret var normalt. Du skriver videre at du er stresset og det skjer mye i livet ditt - det er fullt mulig at smertene dine har sammenheng med dette. Du bør derfor prøve å se litt nærmere på hva som utløser smerteepisodene - er det feks på jobb du har mest smerte og hvordan er det når du har ferie og er mer avslappet ? Dersom du har konstante smerter og du føler at det ikke har sammenheng med stress kan du også diskutere med din fastlege om du skal henvises til spesialist for videre utredning. Dersom du går ned i vekt eller opplever endret avføringsmønster synea jeg at du skal henvises til spesialist uansett. Men jeg tror ikke at du skal være bekymret for at du skal ha disse smertene resten av livet - se først på din livssituasjon (mtp stress) og hvis ikke det fører til noe bedring kan din lege se litt nærmere på behov for videre utredning. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/305252-vondt-p%C3%A5-hele-h%C3%B8gre-side-av-magen-som-brenner/#findComment-2479670 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.