Gjest Stina Skrevet 25. juni 2001 Del Skrevet 25. juni 2001 Jeg fødte ei datter for 7 mndr siden. I svangerskapet slet jeg mye med bekkenløsning, hvilket begynte allerede i uke 11. På slutten av svangerskapet var jeg sykemeldt og måtte bruke krykker. Etter fødselen var jeg fortsatt like plaget og måtte gå med prekestol de to første ukene. Nå, 7 mndr etter, er jeg fortsatt plaget, men er selvfølgelig mye bedre. Jeg kan gå opptil en time uten å være helt invalid. Jeg har veldig lyst på en til, men er selvfølgelig litt betenkt pga bekkenet mitt. Selvfølgelig vet jeg mer nå og kan derfor forebygge mer i et evt. neste svangerskap, men det er vel klart at bekkenet mitt i alle fall ikke blir bedre?! Jeg har forstått at cluet er å vente til bekkenet blir helt bra igjen før man blir gravid på nytt - men hvor lenge er det anbefalt å vente? Bør man være helt symtomfri lenge? hvor lenge? Mannen min og jeg begynner å bli "gamle" også, og det er jo også et aspekt... Takknemlig for svar! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/30529-n%C3%A5r-kan-jeg-bli-gravid-igjen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Endsjø, jordmor Skrevet 26. juni 2001 Del Skrevet 26. juni 2001 Du har rett i at det er anbefalt å vente til man er mye bedre i bekkenet til man vurderer å få flere barn. Jeg vil nesten anbefale deg å ta kontakt med foreningen for kvinner med bekkenløsningsplager (kan ikke adressen), og forhøre deg om hva som er vanlig praksis. Dessverre er det noen som bruker veldig lang tid på å bli bra, og det er også noen som aldri blir helt bra. Jeg regner med at du har kontakt med fysioterapeut, og evt. er med i en treningsgruppe for kvinner med slike plager. Det er folk med mye kunnskaper og erfaringer på området som er mye bedre skikket til å si noe om tiden etter fødsel og utsiktene derfra. Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/30529-n%C3%A5r-kan-jeg-bli-gravid-igjen/#findComment-121562 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.