Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Stina

Jeg fødte ei datter for 7 mndr siden. I svangerskapet slet jeg mye med bekkenløsning, hvilket begynte allerede i uke 11. På slutten av svangerskapet var jeg sykemeldt og måtte bruke krykker.

Etter fødselen var jeg fortsatt like plaget og måtte gå med prekestol de to første ukene. Nå, 7 mndr etter, er jeg fortsatt plaget, men er selvfølgelig mye bedre. Jeg kan gå opptil en time uten å være helt invalid.

Jeg har veldig lyst på en til, men er selvfølgelig litt betenkt pga bekkenet mitt. Selvfølgelig vet jeg mer nå og kan derfor forebygge mer i et evt. neste svangerskap, men det er vel klart at bekkenet mitt i alle fall ikke blir bedre?! Jeg har forstått at cluet er å vente til bekkenet blir helt bra igjen før man blir gravid på nytt - men hvor lenge er det anbefalt å vente? Bør man være helt symtomfri lenge? hvor lenge?

Mannen min og jeg begynner å bli "gamle" også, og det er jo også et aspekt...

Takknemlig for svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/30529-n%C3%A5r-kan-jeg-bli-gravid-igjen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Du har rett i at det er anbefalt å vente til man er mye bedre i bekkenet til man vurderer å få flere barn. Jeg vil nesten anbefale deg å ta kontakt med foreningen for kvinner med bekkenløsningsplager (kan ikke adressen), og forhøre deg om hva som er vanlig praksis. Dessverre er det noen som bruker veldig lang tid på å bli bra, og det er også noen som aldri blir helt bra. Jeg regner med at du har kontakt med fysioterapeut, og evt. er med i en treningsgruppe for kvinner med slike plager. Det er folk med mye kunnskaper og erfaringer på området som er mye bedre skikket til å si noe om tiden etter fødsel og utsiktene derfra. Lykke til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...