Gjest Eva_28 Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Hei! Jeg plages med smerter i føttene og bena. Plagene kom akutt, og jeg har veldig vondt under begge hælene. Anklene er opphovnet til dobbel størrelse og er slik konstant. Fastlegen mener det er senebetennelse i hælfeste. Tinger er at jeg har hatt dette over 2 uker! Er sykemeldt ut uka. Men det er ingen bedring. Hvis jeg går mer enn bare inne i min egen leilighet så utvikler smertene seg, jeg får sterke smerter like under knærne,på innsiden av leggen og på utsiden av lårene.Kan heller ikke legge belastning på knærne. Kjennes også stramt ut i sete og korsrygg.Det er vondt når man klemmer på hælene,under fotbuen og også når man klemmer like nedenfor innsiden av knærne.Ikke vondt i tær. På venstre legg(som forøvrig er den værst angrepne foten) har det kommet ut 2 kuler, en på fremsiden av leggen og en på utsiden like ovenfor ankelen og de er røde og meget vonde. Det jeg undres på,er det mulig at senebetennelse under foten kan gi så mange plager? I helga satt jeg 2 dager i rullestol fordi jeg hadde gått litt ute og klarte ikke å komme meg opp på beina. Smertene er værst om morgningen og etter belastning. Legen har tatt prøver for blodpropp men de var fine. Jeg har i tillegg veldig vondt inne i albueleddene,det er vondt å strekke de ut,spesiellt på morgningen.Jeg har også fått ett rart utslett på armene,røde flekker som flytter på seg. De står ikke opp eller har væske inni, er bare røde flekker. Nevner dette da de kom samtidig med fotplagene. Jeg tror at plagene kunne ha kommet av mye gåing og ståing på jobb,med ikke så gode sko. Jeg har som sagt vært til fastlegen 2 ganger og er frustrert, det blir jo ingen bedring! Kan det tenkes at noe annet feiler meg? Jeg kan forresten ikke ta betennelsesdempende medisin, fordi jeg ikke tåler acetalisylsalisyre og lignende.Har du noen råd? Er lei og frustrert og begynner å bli bekymret! Det er revmatisme og fibromyalgi i familien så jeg er dypt bekymret for at det kan være noe slikt også. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/305312-smerte-i-f%C3%B8tter-og-ben/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Satish Arora, allmennlege Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 Du beskriver flere symptomer og jeg kan ikke sette alt i sammenheng med en diagnose på senebetennelse (det er særlig vanskelig å forklare utslettet samt kul på leggen som du beskriver). Det må da i såfall være flere ting på gang (dvs mer enn en diagnose) og derfor hadde det vært interessant å vite om din lege han sjekket andre blodprøver som feks reumaprøver eller senkning. Jeg synes du bør derfor ta kontakt med din lege for å diskutere nettopp dette. Det er vitkig å du gjør din lege oppmerksom på at du er bekymret for reumatisme slik at det blir tatt bestemte prøver for dette. Håper at dette hjelper. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/305312-smerte-i-f%C3%B8tter-og-ben/#findComment-2479673 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.